o o o wat ben ik trots...

Op mijn grote kleine vent.
Sinds deze week lijkt hem "plassen op de wc"  leuker dan in de luier. Zomaar. Ik dacht dat we er zelf maar eens een beetje mee moest beginnen. Hij gaf nog totaal geen aanleiding tot zindelijk worden.

Hij zei ineens:" Mamma, Tygo moet plassen". Dus hup, luier af en naar de wc en ja hoor... een hele grote plas. Nou, daar mag je dan ook wel een sticker voor plakken!!!

Half uurtje later (ik had de luier maar weer om gedaan, het zal wel een éénmalige actie zijn), WÉÉR Mamma, ik moet plassen. Luier nog droog en een flinke plas op de wc.

Nou toen heb ik de luier maar afgelaten. Ervanuit gegaan dat ik flink wat wasjes kon gaan draaien. Nou hij had over de hele dag 3x de broek nat, maar het meeste is op de wc gekomen. Alleen poepen durft hij niet.

Gister de hele dag zonder luier en op één broek na helemaal droog en vandaag weer haast de hele dag droog.
Soms moet ik hem even helpen herinneren dat ie een plas moet gaan doen, maar 9 van de 10 keer geeft hij het zelf aan.

Hij houdt alleen wel zijn poep op. Hj durft gewoon ècht niet. Je ziet aan hem dat hij moet poepen, maar als je hem op de wc zet doet hij het ècht niet en wil hij er weer vanaf. Gisteren poepte hij zodra hij zijn (avond-)luier weer voorhad en vandaag heeft hij helemaal niet gepoept.

Als we weg gaan (op visite of naar de winkel) doe ik hem wel een luier-broekje aan, zodat ik niet met een jongetje met een natte broek in de auto moet, maar die houdt hij meestal wel droog.

Zucht... weer een stukje "loslaten", weer wat groter gegroeid, weer een stukje dichterbij zelfstandigheid...
Wat kun je trots zijn !!!

Groetjes happyM mv Tygo en Lynn

En natuurlijk nog even mijn mooie goedlachse meisje !!!

Wouw, wat knap van Tygo!

Je hoort het heel vaak dat de kindjes alleen  voor het poepen nog een luier nodig hebben. De hele dag geen luier om en wanneer ze moeten poepen er 1 vragen, dan poepen en terug naar mama: 'ik heb gepoept'. Ook dat gaat over.

Maar wel knap hoor, zo zomaar uit het niets.

Jeske

Jeuj jeuj jeuj jeuj     gisteren waren we in de MacDonalds. Tygo zegt ineens: ik moet plassen. Nou, hup daar naar de wc, ik zie hem rood worden en hij zegt (een beetje bekrompen) "poep uit de bips".

Jaa hoor, daar dreef een mooi saucijsje in de toiletpot hihihihihi.
Nou, hij mocht direct even pappa bellen met het goede poep-nieuws en thuis lekker een ijsje en natuurlijk... 3 stickers plakken hahahahaha

Hopelijk is de poep-angst over nu. De wc eet ècht z'n billen er niet af als hij poept hihi

Groetjes een hele trotse happyM

Fantastisch, wat een heerlijk idee dat het zo makkelijk gaat zeg! Tuurlijk mag je dan pappa bellen, haha... is hier ook een keer gebeurd (en bij gebleven) en pappa op kantoor natuurlijk zo trots als een pauw, haha!

Terug
Bovenaan