O wat een vieze worteltjes

Ha,

Afgelopen week kreeg Naomi (5 1/2 maand) de eerste groentehap. Ik had om te beginnen de Olvarit-worteltjes genomen. Zelf vond ik het echt niet lekker en Naomi dus ook niet. De eerste dag  at ze nog wel een paar hapjes. Maar de tweede dag draaide ze na 1 hap, gewoon haar hoofd weg. Zo van: dat hoef ik niet. Terwijl ze met het fruithapje soms begint te huilen als het op is... Ze zit daar echt van te smikkelen.
Hebben jullie dat ook gehad? Moet ik gewoon doorzetten met die worteltjes? En hoe lang? en als je het zelf maakt:  moet je dan gewoon een paar worteltjes koken en pureren?
En als je zelf fruithap maakt, mag er dan een liga door of is dat beter van niet?
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,
Wilmi

Hoi.

Onze Teun vind worteltjes wel lekker maar hij griezelt bij zijn fruithap.
Raar dan hè,dat elk kind toch anders reageerd.
Ik heb gisteren voor de eerste keer zelf gekookt.
2 aardappeltjes en ik geloof   5 wortels samen gekookt en daarna gepureerd.
Ik had 3 potjes vol dus krijgt hij 3 dagen wortels te eten.
Om ze aan de smaak te laten wennen hebben ze mij geadviseerd om 4 dagen hetzelfde hapje te geven,daarna pas een ander smaakje en dat ook weer 4 dagen hetzelfde.
Veel plezier!!

Groetjes Mikkie.

Ook Chloë heeft liever groente dan fruit. Zij vind de bruine bonen érg lekker, maar nu ook groente gecombineerd met aardappelen.
Je kan liga door de fruithap doen, dat maakt het wat steviger. Maar het is niet echt nodig.
Succes
Sil

Hahaha leuk he, zo'n eerste keer groente!
Ik zou gewoon een dag of 4 worteltjes proberen, ze moeten ook nog aan de smaak wennen.
Mijn dochtertje vond worteltjes en bruine bonen heerlijk, maar bloemkool vond ze vreselijk en sperziebonen ook niet zo geweldig!
Ik heb die bloemkool toen 3 dagen geprobeerd, maar ze kokhalzde er gewoon van! Ik heb het toen zeker een paar weken niet gegeven en laatst probeerde ik weer eens en....ze at alles in 1 keer op! Vond het heerlijk!  Hahahaha raar kind!!

En een liga kun je er altijd  door het fruit  doen ja, maar het hoeft niet.
Het viult denk ik wel wat beter, dus als ik dat hier doe wacht ik wel altijd minimaal een half uur ofzo totdat ik de fles geef.
Een liga is trouwens lekker met sinaasappel! Kan evt een stukje banaan ofzo nog door..mmmm...

aaron eet gelukkig alles,we prakken gewoon wat door elkaar heen en hij vind het allemaal lekker gelukkigaardappels,maceroni,rijst alles!!!gelukkig wel,als je het pureert is het denk ik wel goed.
aaron krijgt alleen bijna elke dag wat anders omdat hij gewoon met ons mee eet,maar af en toe sla ik wat op in de vriezer en dan heeft hij 2 dagen hetzelfde maar meer ook niet,ik zou ook niet 3 dagen achter elkaar hetzelfde willen eten dus dat doe ik hem dan ook maar niet aan

groetjes nienke trotse moeder van aaron (24-11-2006)

Hoi (leuk onderwerp ook weer)

Hier nog 1 die gruwelt van fruit, wij zijn zelf ook niet van die grote fruit-eters..
De bruine bonen/wortels/veldgroentes gaan met smaak op..
Ook alle vis/vlees-soorten vind ze heerlijk (maar wel het liefst vis)

Ik merk dus aan B'Elanna duidelijk of ze het wel/niet lust, in principe gaat voor alles haar mond open. Maar als ze het niet lekker vind gaat ze kokhalzen, als ik er mee door ga dan wordt het spugen.
Ik stop er dan ook gewoon mee, ik ga het niet afdwingen.. wat ik wel doe, is een paar weken dat niet meer geven en later nog eens proberen.
Of iid kijken of vers/potje ervan wel in de smaak valt (en vice versa)

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan