obsessie?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik ben pas 18, maar wil zo graag een kindje! Al zo lang als ik me kan herinneren heb ik een passie voor baby'tjes en kinderen gehad, het enige wat ik al mijn hele leven zeker weet is dat ik mama wil worden! Heb nu bijna 2 jaar een relatie, wat echt super gaat, ik word alleen gek van mezelf. Ik kan alleen maar aan zwanger worden denken, alles wat ik zie, hoor, droom, denk, verbind ik aan een kindje. Het punt is dat ik nog 4 jaar moet studeren, wil een kindje ook een goede start geven met genog financiele middelen, een goede ouder relatie enz. Maar ik kan nergens anders aan denken!
Ik vraag me ook af of ik de enige ben bij wie de biologische klok al zo jong rinkelt, en hebben jullie tips voor mij hoe ik de komende jaren (zwangerloos)   door kan komen? Heel veel plezier en geluk gewenst voor iedereen hier die in verwachting is!
liefs Fleur

Hey Fleur,

Ook ik antwoordde steeds hetzelfde als men mij in de klas vroeg wat ik later wilde worden. MAMA!!! Al van toen ik een jaar of 6 was. Intussen ben ik net 31 geworden en nog steeds kinderloos, alhoewel we nu wel druk bezig zijn. Ook al heb ik al jaren een hele grote kinderwens, toch ben ik blij dat ik niet te vroeg begonnen ben. Vanaf het moment dat we begonnen zijn, een groot jaar geleden, kwamen er plotseling allemaal medische problemen aan het licht. Intussen zijn die opgelost, en zijn we terug vol goede moed begonnen, en toch ben ik nog steeds blij dat ik er niet eerder aan begonnen ben. Ik heb eerst gestudeerd en daarna eerst gewacht tot ik de man van mijn leven gevonden heb. Vroeger was ik impulsief en wilde het zo graag, en liefst zo snel mogelijk. Ik was zelfs bereid het alleen te doen. Maar nu voel ik me zoveel beter. Ik voel me goed in mijn relatie en in mijn leven. Nog steeds zijn niet alle omstandigheden perfect, want dat zijn ze nooit. Maar wij zijn er nu gewoon allebei klaar voor, en dat geeft een heel geruststellend gevoel. Geniet eerst nog een paar jaartjes, zou ik je aanraden. Dit is de tijd van je leven. En dan heb je nog genoeg tijd. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat ik denk dat je het niet aankunt, want volgens mij staat daar geen leeftijd op en zou jij het best wel eens fantastisch kunnen doen. Je wordt waarschijnlijk een droommama, maar ook binnen enkele jaren kan je dat nog.

Wat je ook kiest, alvast heel veel succes.
Knuffels sita    

Hoi (weet even je naam niet meer),
Ik heb dat ook gehad! Ik kan je niet echt tips geven!!
Bij mij is het vanzelf wat minder geworden. Ben minder gaan kijken op site's over zwanger zijn enzo. Ik weet dus hoe vervelend het is, als het echt al heel erg kriebelt, maar het nog niet kan. Ik wens je veel succes!

Groetjes Tamara

Hey!
Bedankt voor jullie reacties, ik wéét met m'n verstand ook wel dat ik eerst mijn eigen dingen moet doen, maar het kriebel echt enorm. Maar goed, bednakt voor jullie reactie!  

Hoi Fleur,

Ik heb het zelf ook gehad wou zo graag kinderen heel erg graag maar het niet met mijn vriend nu inmiddels mijn ex. Ik heb een hele slechte relatie achter de rug van 6 jaar ben toen ook in het laatste jaar van die relatie ongepland zwanger geraakt wat uit draaide op een miskraam van 7 weken. Ik heb daar heel veel verdriet om gehad en toen ging ik ook na denken. Ik besloot een punt achter die relatie te zetten en dat is mijn beste beslissing ooit geweest. Kort daarna kreeg ik een nieuwe relatie met de man van mijn dromen kende hem ook al een jaar of 4 ook hij had net een punt achter zijn relatie gezet van 5 jaar. Na een korte 4 mnd besloten we om voor een kindje te gaan misschien voor de buiten wereld heel snel maar wij waren er klaar voor, we zochten een huis en hebben die gekocht. Hij is inmiddels gescheiden alweer een jaar en heeft bij zijn ex een dochtertje van 4. Nu ben ik inmiddels 18 weken zwanger van ons eerste kindje en het maakt ons heel gelukkig en compleet.

Dus ik zou eerst de dingen doen die je nog graag wilt doen zodat je alles goed op de rit heb en als je alles compleet heb begin dan aan kinderen. Je bent nog jong en een heel leven voor je maar er zijn ook jonge moeders ik zelf ben 25.

Ik wens je dan ook alle geluk toen en als je zover bent heel veel succes met zwnager worden.

Liefs Fruit Girl

Terug
Bovenaan