Obsessie!?

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo allemaal,</p><p>Fijn om hier even van mij af te kunnen schrijven..</p><p>Nu zit ik dus met het volgende probleem. Ik (25j en mijn partner 28j) zijn dus sinds september proberen zwanger te worden. Ik weet het, het is nog kort, maar oh..ik raak helemaal geobsedeerd. Dit merk ik aan mijn gedrag, alles obsessief uitzoeken, alleen maar over aan het denken en enorm balen als het deze eerste twee maanden niet is gelukt. Nu weet ik dat sommige zullen denken..meid stel je niet aan geef het de tijd. En in theorie snap ik dat, maar het gaat in het koppie even anders. Zijn hier meer vrouwen die hier last van hebben? Ben zo benieuwd of jullie tips hebben zodat ik het meer los kan laten.</p><p> </p><p>Liefs, Kim</p>

Hi Kim,
Zeker herkenbaar! Als je zo'n grote beslissing genomen hebt over iets wat je zó graag wilt, dan is iedere maand wachten er gewoon 1 teveel. Ik kon op een gegeven moment echt met niets anders meer bezig zijn, en ik werd er zo onrustig van, niet gezond. Dus ik ben gaan zoeken naar afleiding om de dagen wachten ook sneller door te komen, misschien kun je ook zoiets bedenken? Een challenge van een maand, mediteren, iets creatiefs? Bij mij werkt vooral een maand challenge goed, maar ook ik ben deze maand met ovulatie testen en temperaturen begonnen omdat ik het gewoon erg graag wil, haha.

Hi Kim,
Heel herkenbaar! Mijn vriend en ik zijn nog niet aan het proberen, mijn spiraal is er nu wel een maand uit. Ik wil eerst mijn cyclus op gang laten komen en dan volgend jaar beginnen. Voor mij is het nu al een obsessie! ik besteed zowat elke vrije minuut op dit soort websites en weet meer over zwangerschap / baby's dan vriendinnen die zwanger zijn. Kan me voorstellen dat als je eenmaal aan het proberen wordt het alleen maar toe neemt.
Ik zou het zelf denk ik fijn vinden om er met iemand over te kunnen praten, af en toe even luchten. Misschien helpt het om iemand te kiezen waar je af en toe je ei bij kwijt kan? Praten helpt vaak bij loslaten.
Liefs

Hoi Kim, 

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben... Wij zijn sinds augustus aan het proberen, en ik merk dat ik echt alles al aan het uitzoeken ben.. 
Ik snap helemaal wat je bedoeld, het is erg frusterend als het niet meteen de eerste maand(en) wil lukken.. Maar ik ben het met Lorraine en Maarietje eens, voor mij werkt beide: ik heb 2 vriendinnen die elkaar niet kennen verteld dat we bezig zijn, gewoon even om m'n ei kwijt te kunnen en te vragen hoe het bij hen ging (1 is momenteel zwanger, de ander heeft al 2 Kids).
Ook begonnen met haken (super oubollig maar het brengt afleiding en lekker warme sjaals)
Heel veel succes en hopelijk hoef je je binnenkort niet meer druk te maken ?

Liefs x

Hey Kim,

Zooooo herkenbaar dit! Eind aug heb ik mn implanon laten verwijderen, eind sept ongesteld geweest en eind okt een positieve zwangerschapstest gehad. Superblij was ik. Helaas is deze zwangerschap met 7wkn een miskraam geworden. Nu zijn we het weer aan het proberen maar ik ben nog niet ongesteld geweest na die miskraam. Heb op een gegeven moment ovutestjes gedaan zodat ik weer inzicht heb in mn cyclus en weet wanneer ik ongeveer ongesteld moet worden (of een zwangerschapstest moet gaan doen haha ?). Vandaag 5 dagen voor mn geschatte NOD, dus moet nog ff een paar dagen wachten met testen. Maar ik merk dat ik deze maand ook een beetje obsessief mee bezig ben. Alles steeds googlen enzo. Maar dat komt omdat ik supergraag een tweede kindje wil en het eigenlijk wel leuk vindt om er veel over te leren. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er zo mee bezig is ? Hopen dat we snel in verwachting zijn!!

Terug
Bovenaan