obsessie

Graag jullie reaktie op het volgende probleempje.
Wij hebben een dochter van 3. Een half jaar voor haar geboorte is mijn schoonmoeder overleden en in die tijd hebben we aan mijn schoonpa gevraagd of hij wilde oppassen op onze kleine in de toekomst. Dat doet ie nu om de week op dinsdagmiddag. zijn nieuwe vriendin heeft ook een kleindochter die vlakbij woont (wij wonen 60km verder) en die loopt de deur plat bij haar opa en oma. Haar ouders vinden dat ook prima en lekker makkelijk, dan hebben ze de handen vrij. Mijn schoonpa mist onze dochter ook heel erg, waar ik in kan komen omdat hij zijn andere "kleinkind" wel bijna dagelijks ziet. Sinds een aantal maanden vind ik hem erg geobsedeerd doen ten opzichte van onze dochter. Zo gaat hij al 2jr achterelkaar naar Tunesie met zijn andere kleinkind en ziet onze dochter dat volgend jaar ook graag doen. Vorig jaar wilde hij haar al meenemen maar omdat ze heimwee heeft vond ik dat niet okee. Sowieso vind ik het wel erg ver weg en dan een hele week...Nu begon hij een paar wk geleden al van: april he, dan gaan we weer. Het is zo "gezellig" als ik hem mag geloven...terwijl dat meisje 5u per dag in een kidsclub zit. het lijkt mij juist niet gezellig heb ik gezegd omdat je toch niet voor niks met je kleinkinderen op vakantie gaat. waarom drop je het dan in zo'n club. Dan doen anderen leuke dingen en niet jijzelf. hij werd witheet toen ik dat zei want voor wie gaan jullie op vakantie? vroeg ie. Ik zeg: voor onszelf want onze dochter is nog niet aan vakantie toe. Die heeft geen drukke baan, die heeft elke dag vakantie wat dat betreft. Nou, hij ging voor de kinderen! hij bedoelde natuurlijk de kleinkinderen. Die vinden dat zo leuk, bla bla bla. Wat pas zielig was, is dat wij 10u gingen vliegen met haar. Waarop ik weer zei dat ik vroeger naar oostenrijk ook 10u in een auto zat en dat was niet zielig?? Deed ie zelf ook met zijn kinderen....volgende week staat hij 10 dagen op een speciale kindercamping en hij gaat er gewoon vanuit dat onze dochter daar dan ook is! Ik vind 10 dagen echt te lang, dus hij zal niet blij zijn als ik zeg dat ze er 5 komt. Maar ik begin me steeds meer te irriteren aan hem. het lijkt wel of ie iets wil bewijzen, ik ben de leukste opa die er bestaat, want ja ze vind het altijd zoooo leuk als ie komt. Ja, dat vind ze van wel meer mensen zeg ik dan. Ze is dol op haar opa, maar net zo goed op haar andere grootouders en tantes.
Wat doe ik met deze situatie? Opa die zijn kleinkind gewoon opeist? Ik ben van mening dat ie toch echt moet doen met de kruimels die wij laten vallen, en dat hij nergens "recht" op heeft. Wat denken jullie? Ligt het aan mij??
 
Hallo,

Als je dit niet wil moet je dat ook niet laten doen. Wat de keuze van de ouders van het andere kleinkind is is hun keuze en niet jouw keuze.

Het verwijt dat jullie wel 10 uur met haar vliegen voor een vakantie is geen excuus om haar dan een week naar tunesie mee te nemen.Zij is dan met haar ouders op vakantie en dat is toch anders.


Vertel je schoonvader dat dit jouw keuze is en ga verder geen voorbeelden geven. nee is nee ook voor hem.

Verder had je het over dat hij ook verwacht dat je kind 10 dagen op de camping komt.En dat jij 5 dagen genoeg vindt.

Mijn schoonouders staat ook vaak ergens op een camping en vragen of onze zoon mee kan. Wij hebben opgelost dat we als wij kunnen 1 of 2 nachten op de camping komen met een tent. De kleine slaapt bij opa en oma en wij houden onze zoon in de gaten. Onze zoon is nu 20 maanden   en dus jonger dan jouw dochter maar mijn schoonzus heeft oudere kinderen en doet dit ook zo.

Succes

Martine

 
Hoi,
Het is jouw kindje, dus als jij het niet wilt dan doe je het niet. Ik zou mijn kleine meisje geen week kunnen missen en daarbij zou ik het ook een eng idee vinden als ze zo ver weg is en met iemand anders gaat vliegen, al is het dan familie. Gewoon lekker niet doen en lekker zelf met je kind op vakantie gaan! Jammer omdat het familie is, maar als ze toch in zo'n kidsclub moet zitten heeft ze er ook niet veel aan. Succes!
 
hoi nieno,

Ik herken je verhaal helemaal. Ik en mijn zusje worden ook knettergek van (in ons geval) onze moeder. zij is ook een tijd geleden hertrouwd en hij heeft een dochter die het liefst haar zoontje dagelijks bij opa en oma dropt. Mijn zusje en ik niet. Het zijn onze kinderen en ja ze vinden het kei leuk bij opa en oma  (nergens wordt je zo verwent als bij hen). Maar wij willen onze kinderen zelf opvoeden. Ook vindt mam dat zij onze kinderen veel beter kan opvoeden (ja jij hebt je neus al gestoten dat weten we mam, maar dat moeten wij ook en dit is een andere tijd dan dat jij kinderen had) maar zie ze dat maar eens uit te leggen.
En ook met vakanties, ze zeggen heel braaf dat ze de kleinkinderen niet elke dag willen hebben, maar wee de gebeente als ze er niet zijn. En nu gaan mijn zusje en ik samen op vakantie met onze gezinnen (onze kinderen zijn even oud en we zijn nu weer tegelijk zwanger van de 2e, dus de kinderen hebben veel aan elkaar) en nu zijn ze boos dat wij ze niet hebben meegevraagt. Wij willen dat niet. wij gaan op vakantie om met ons gezin te genieten en niet om verplicht te worden dat wij ze achterlaten bij hun en op reep gaan. Dat willen wij niet. En aangezien mijn zusje en ik het heel goed met elkaar kunnen vinden en onze mannen hetzelfde en onze kinderen zijn 2 handen op een buik, zo klein als ze zijn (2) heerlijk om te zien. En wij denken eigenlijk hetzelfde over dingen en willen niet elkaars opvoeding afnemen,   gaan wij wel samen, maar niet met opa en oma.
Wij proberen ons er niet te veel van aan te trekken en te doen wat wij denken dat goed is. Wij voeden onze kinderen op en niet de grootouders. Toch? Normaal moet je ook je gevoel volgen omdat dat het beste is, dus ik denk dat je dat nu ook moet doen.
succes met je opa en oma en geniet van je dochter
 
Het enige wat ik zou zeggen: he pa, wat ben je een grapjas. Mijn kind blijft lekker thuis. Je hoeft je niet te verdedigen of wat dan ook. Jij bent de baas over jouw kind.

DIe van mij (4) wilde gisteren logeren bij opa en oma. Binnen een uur stond ze weer thuis voor de deur.: " mama ik heb je zooooooooooo gemist"   Heerlijk toch? Dus 2 dagen? 5 dagen? 2 weken? ver weg??? echt niet! Lekker bij mama thuis hoor! Is heeel normaal.
 
Hay,

ik snap niet wat dat tegenwoordig altijd is met opa's en oma's. Ze willen maar dat de kleinkinderen zo snel mogelijk bij ze komen slapen etc etc. Terwijl als ik naar mijn jeugd kijk, sliep ik alleen bij mijn opa en oma, wanneer ik samen was met mijn ouders. Nu woonden we ook in Duitsland. Maar toch....
Ik persoonlijk vind het HELEMAAL NIET NODIG om je kind maar telkens uit logeren te doen, puur omdat anderen het zo geweldig vinden! Als het kind later oud genoeg is om het zelf aan te geven, en dan ook aangeeft het wel leuk te vinden, mogen ze van mij.
Maar vakantie gaat er bij mij zowiezo niet in.
De vakanties zijn voor ons en die wil ik zo invullen als dat wij zelf willen.
Het lijkt wel alsof men tegenwoordig denkt zelf ook een zegje over je kind en de opvoeding te hebben. Argh..... Kan daar zóóó slecht tegen!
Nee..... Doe vooral wat je zelf wilt, en je hoeft je niet schuldig te voelen en al helemaal geen excuses te vezinnen om het contact maar goed te houden. Zij moeten respect hebben voor jou manier van opvoeden en niet andersom.

Ik vind trouwens een week al super lang. Onze dochter wordt in sept. 2, en zij is nog nooit uit logeren geweest, en dat wil ik graag zo houden voorlopig....

Gr en succes ermee!

CJ
 
Ik wil toch ff reageren, ik begrijp het probleem, zo totaal opeissen en dan nog mee naar vakantie willen nemen, weet niet of ik dat zo prettig zou vinden...

Maar vind toch sommige reacties wat hard...
Want het kan ook anders: dat opa's en oma's helemaal geen aandacht voor hun klein kind hebben (zoals mijn schoon mama) das weer een andere kant en ook totaal niet leuk (dan heb ik  persoonlijk liever die overintresse die je dan wat af moet zwakken)

Of in het geval van mijn moeder: zij is een heerlijke betrokken oma en mijn zoontje is ook helemaal gek op haar (en op z'n opa), maar helaas heeft  mijn moeder  doordat ze het afgelopen jaar tegen de kanker heeft moeten vechten en nog steeds ontzettend zwak is erg weinig met mijn zoontje kunnen doen: ik zou het HEERLIJK vinden als die twee eens samen naar de dierentuin zouden kunnen of als mijn zoontje eens bij opa en oma zou kunnen slapen!

Ik begrijp dus wel het probleem van deze topic, maar wilde ook even de andere zijde belichten....  

Veel suc6 met je "probleem" en ik hoop dat jullie er samen uitkomen terwijl iedereen er een goed gevoel aan over houdt!

Liefs Nika
 
Terug
Bovenaan