Obsessie

Ik heb 3 maanden geleden met 12 weken een miskraam gehad. 's ochtends in het buitenland en 's middags op de operatietafel. Emotioneel helemaal kapot natuurlijk.

Sinds 2 menstruaties zijn mijn man en ik weer begonnen om het te proberen, maar het is een obsessie voor mij geworden. Zoals een boek beschrijft "het is een project geworden". Het is niet leuk meer, het vrijen niet het afwachten niet.

Ik wil zo graag weer de rust terug. Ik heb afleiding genoeg, zelfs vakantie geweest, maar ik denk er non stop aan.

Ik wil zo graag weer zwanger worden, dat is toch niet teveel gevraagd???
Ik wil er weer van genieten, het leuk vinden om het te proberen...

Herkennen jullie dit of ben ik nou echt psycho. Wat kan ik doen om het weer leuk te vinden, zonder ongezonde spanning...

Knuffels

Lieve Manja,

Ik herken heel veel in wat jij schrijft.
Ik heb zelf vrijdagnacht een curretage gehad en dit was mijn tweede miskraam.
Het verlangen naar een kindje is zo groot.... Ik kan het geen moment loslaten.
Hoop dat we toch weer een moment krijgen waarop we gewoon kunnen genieten van de liefde en het leven.
Sterkte
Liefs Leisa

Wat er jouw is overkomen is vrselijk,Manja.
Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt (eug)en het zwanger worden werd ook bij mij een obsessie. Waar ik mezelf aan vast hield was de wetenschap dat ik dus wel zwanger kan worden.
De angst zal nooit verdwijnen, helaas. Bij elke zwangerschap zul je bang zijn dat het weer fout gaat. Het onbezorgd genieten is er dan in de eerste fase niet bij.
ik heb nu gelukkig een kindje, maar ben me bewust wat er allemaal in mijn hoofd gaat afspelen als ik probeer een 2de kindje te krijgen. Nu nog maar even genieten en we zien wel!
Ik hoop dat je snel zwanger bent!

Hallo,

Ik herken jullie verhalen ook. Heb helaas al 2 miskramen gehad, nu voor de 2e keer ongesteld na mijn miskraam, tenminste het zit er aan te komen, ben iets over tijd, had al een klein beetje hoop ook al lijkt het me weer ontzettend eng om zwanger te zijn, bang dat het voor een derde keer misgaat. Maar baal toch dat ik weer ongesteld word. Kan het ook geen moment loslaten, word er gek van! Nou sterkte ermee!

Groetjes Ingrid

Meiden even een positief berichtje hier tussen zetten. Heb zelf 3 keer een miskraam gehad, bij de laatste keer was het spontaan maar er is wat blijven zitten waar ik nog 5 maand mee heb rond gelopen. Elke miskraam doet zo'n pijn, geestelijk en lichamelijk krijg je steeds weer een klap.
Wij hadden daarnaast het probleem om medicijnen te moeten slikken om zwanger te worden. Nu na in totaal bijna 3 jaar ben ik zwanger en eind oktober verwachten wij ons eerste kindje. ben nu over de 16 week en ga nu pas genieten, maar meiden blijf hoop houden het is de moeite waard om voor te strijden!!

Ook ik herken veel in het constant bezig zijn met zwanger worden, we hebben seks omdat het volgens de kalender moet maar niet omdat ik er zo'n zin in heb, ik ben alleen wel bang dat dit alles wel beinvloed (negatief) Toen ik laatst een onderzoek had en we voor onszelf die maand al afgeschreven hadden, was ik zwanger! Ook dit liep niet goed af maar het was wel heel toevallig. Alleen;laat het maar eens los....
Sterkte, succes en groetjes,A.

Logisch dat je bezig bent om zwanger te worden. Ook ik ben er constant mee bezig. Heb eind januari een miskraam gehad en ben gecureteerd. Ben nu 3 keer ongesteld geweest en zijn weer bezig om zwanger te worden. Wil er niet te veel mee bezig zijn, maar echt lukken wil dat niet. Tuurlijk weet je wanneer je ongeveer vruchtbaar bent en dan kan ik aan niets anders denken. Elke keer maar aan je borsten voelen of je weer zwanger bent, helaas, weer niet!
Niet echt opbeurend, maar ik denk dat je er mee bezig zal blijven! Alleen nu proberen om er voor te zorgen dat het geen obsessie wordt. Hoe dat moet, ik zou het je niet kunnen vertellen, maar hoop zeker dat het je lukt.
Succes, pien

Ik herken je verhaal volledig, heb 5 miskramen gehad en zijn het deze maand weer aan het proberen. Het blijft vreselijk eng, maar hou moed dat het een keer goed moet komen. Kan echt aan niets anders meer denken, vreselijk vind ik dat, maar ik kan er niets aan doen.
Veel sterkte allemaal en hopelijk zie ik jullie snel op het zwanger forum!

Groetjes Floor

Terug
Bovenaan