<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik schrijf dit in de hoop dat iemand er wellicht iets van herkent en omdat ik wel wat steun kan gebruiken.</p><p>Ik heb al jaren de wens om moeder te worden, ondanks mijn jonge leeftijd. Ondertussen heb ik een ontzettend lieve partner met een royaal leeftijdsverschil die kinderen heeft uit zijn eerdere relatie. Samen willen we graag kinderen en heeft hij zijn sterilisatie ongedaan laten maken. De operatie is geslaagd en heel heel heel langzaam begint na anderhalf jaar zijn vruchtbaarheid terug te komen.</p><p>We hadden niet verwacht dat het zo lang zou duren waardoor we al enige tijd met ovulatietesten, zwangerschapstesten en hopen in de weer zijn. Mijn lichaam deed elke maand alsof ik zwanger was; uitblijven menstruatie, misselijkheid, vermoeidheid maar uiteindelijk werd ik toch ongesteld. Afgelopen maand heb ik mijn vriend gevraagd of we konden pauzeren omdat ik het niet trok. Mijn lichaam pakte acuut mijn normale cyclus weer op. </p><p>Desalniettemin zijn de wens en het verdriet prominent aanwezig. Iedere zwangere buik, ieder moment met zijn kinderen of compleet willekeurige momenten herinnert me eraan en maakt me verdrietig. Mijn vriend begint langzamerhand gek van me te worden, dat we het er elke dag over hebben, ik zoveel negatief reageer en veel moet huilen. Ik ben nog met weinig anders bezig.</p><p>Ik zou er graag anders mee omgaan, maar ik lijk er niet uit te komen. </p><p>xx</p><p> </p>