Obstipatie baby

<p>Help! Mijn zoontje, geboren op 5 oktober 2021, poept heeel erg weinig. Tot 7 november was alles normaal (soms 3x op een dag en soms een dag ertussen maar toch wel maximaal om de dag een poepluier). Na die datum heeft hij nog maar heel weinig gepoept. Hieronder een overzichtje: </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody;">Zondag 7 november: normaal</span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody;">Zondag 14 november:veel</span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody;">Dinsdag 23 nov: veel </span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody;">Maandag 6 dec: klein beetje</span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody;">Donderdag 9 dec: veel</span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody;">Dinsdag 21 dec: veel (na laxeermiddel) </span></p><p>Hij krijgt borstvoeding. Al een paar keer bij de huisarts geweest en die luisteren dan naar zijn darmen en zeggen dat het normaal klinkt. De laatste keer laxeermiddel meegekregen. Dit moest ik geven totdat hij gepoept had. Toen ik hem laxeermiddel gaf heeft hij nog dezelfde dag gepoept. Dit was op 21 december en tot dusver ook de laatste keer dat hij gepoept heeft. Ik heb zelf het idee dat laxeermiddel niet de oplossing is en dat er een onderliggend probleem is. Hij laat ook heel veel stinkende scheten. Iemand hier ervaring mee? </p>
 
Dit hadden wij exact zo alleen gaf ik flesvoeding. Extra water hielp goed, maar is lastig door BV. Sab simplex hielp hier ook. Minder lucht tijdens drinken en minder lichtbundel darmen. Het poepen ging pas goed bij 4 maand. Toen gaven wij gepureerde peer.
 
Wat je eventueel kunt doen is wat afkolven en dit laten staan. Je zult dan zien dat het vette laagje bovenaan komt te liggen. Dit kun je dan geven want dat werkt laxerend.
 
Terug
Bovenaan