Obstipatie en opvolgmelk

Haii mama's

Mijn dochter is nu 9 maand, heeft erg veel last van haar buik, ben bij de huisarts geweest en ze heeft last van obstipatie. Ik kreeg het advies om pruimen, volkoren brood en water/thee te geven. Veel drinken is geen probleem, ze lust dit graag. Dit doe ik dus al een hele poos, maar toch heeft ze hier erg veel last van..
Nu twijfel ik of het misschien aan haar melkflessen ligt, kan dit?
Ik gebruik hero baby classic 2.
Iemand een tip of advies? ?


 
Herkenbaar. Wij gaven ook meer drinken. Maar toen gaven ze ons advies om ook meer granen te geven, anders heeft meer drinken geen zin. Wij geven nu meer brood en dat lijkt effect te hebben. Al is geen dag dezelfde??
 
Bedankt voor je antwoord!
Brood gaat hier zo langzaam, ze krijgt het op de een of andere manier moeilijk weg (ook hiermee van alles geprobeerd).
Ik zal het eens wat vaker aanbieden, ook na de ochtend fles.
Vanmorgen wou ze voor het eerst ook wat pap, dat was voorheen ook niet. Hopen dag dit effect gaat hebben haha.
 
Ja brood moet onze kleine meid ook erg aan wennen. Wij kregen nog als tip als je wat over hebt van de fruithap dat er opsmeren. Maar ik moet zeggen dat wij voornamelijk boter erop doen. En veel geduld?
 
Mocht je met eten niet voldoende effect krijgen zou je ook probiotica orthiflor start kunnen overwegen. Een van mijn kids heeft dit destijds gebruikt vanwege darmklachten op advies van de osteopaat en werkte als een trein. Had vanaf toen regelmatigere stoelgang en ook niet steeds zo hard en pijnlijk.
 
Terug
Bovenaan