Obstipatie en probiotica

Wij hebben een dochtertje van nu dikke 4 weken oud die enorme last heeft van darmkrampjes en (verborgen) reflux. We hebben het idee dat ze last heeft van ontlasting wat nog vast zit in de darmen. Ze perst altijd heel erg veel en hard, en er komt niks uit of hele waterige / dunne ontlasting.

We zijn al enkele keren bij een osteopaat geweest maar dit heeft helaas nog niet tot het gewenste effect geleid.

Nu zijn we, door vele goede verhalen te hebben gelezen, een aantal dagen geleden begonnen met probiotica, Ortifhlor start.
Nu was mijn vraag of deze probiotica ook voor obstipatie helpt of dat ze echt alleen voor rijping van de darmen zorgen?

Meer mensen die dit probleem herkennen en eventuele andere tips hebben?

Bij mij wordt van probiotica de ontlasting wel vloeibaarder, ik weet niet of je het aan baby's mag geven.

Waterige of dunne ontlasting is perfect normaal op die leeftijd. De voeding is tenslotte ook volledig vloeibaar.

Heb je eerst al de meer gangbare oplossingen geprobeerd, zoals buik massage en met de beentjes fietsen. Of krampjes spul bij de drogist halen?

Masseren en met de beentjes fietsen doen we uiteraard allemaal al. We gebruiken nu nog geen darmkramp druppels.
We hebben bij onze eerste dochter dit wel allemaal geprobeerd, zij had dezelfde klachten en zijn we ruim een half jaar mee bezig geweest met allerlei druppels, voedingen en vanalles proberen, dat we daar nu een beetje 'bang' voor zijn om weer een hele zoektocht te beginnen met 0 resultaat.
Toen heeft probiotica heel erg geholpen alleen die variant is er niet meer helaas, vandaar dat we nu eerst begonnen zijn met deze probiotica.

Ik weet dat elk kind anders is, maar was gewoon benieuwd naar andere ervaringen.

Ik zou ook nog in een andere hoek zoeken. Iets wat je makkelijk zelf thuis kan doen. Spijsvertering en spanningen staan erg in verbinding met elkaar. Ook bij babies. Misschien speel regelmatig wat comfortabele prettige muziek. Misschien was er muziek die je speelde toen je zwanger was van haar en die je nu weer kan spelen.
Je zou met masseren haar armpjes, handjes en beentjes en voetjes en haar hoofdje uitgebreider kunnen masseren, strijken, aanraken. Door dit te doen kan baby zich beter in z’n vel gaan voelen. Speel dan ook muziek, in een warme omgeving

Eerlijk gezegd heb ik mezelf ook weleens afgevraagd of probiotica kon helpen, in de borstvoeding zit ook een natuurlijke versie ervan. Maar ik was er zelf wat huiverig voor, zomaar even wat nieuws te proberen op mijn baby.
Ik zie dat het merk dat je noemt inderdaad een baby variant heeft. Wel staat er ook bij, dat het onder de 6 weken onder professionele begeleiding moet.
Hopelijk zijn er nog anderen die hun ervaringen met probiotica kunnen delen.
Laat vooral eens weten, wat je eigen ervaringen zijn, nadat je het geprobeerd hebt.

Terug
Bovenaan