Obstipatie of allergie?

<p>Hoi allemaal.</p><p>Vandaag moesten we naarde huisarts, onze zoon heeft giga veel pijn in zijn buik en er komen alleen bakstenen (poep) uit. Nu moeten we beginnen met lactulose 1 keer per dag. Ook spuugt die veel, overstrekt zich heel veel, niest en  hoest, heeft de hik en slikt veel).</p><p>Als het niet werkt, of hij houd de buikpijn word er gedacht aan een koemelk allergie. </p><p>Nu ben ik thuis en denk ik is het niet alleen symptoom bestrijden? Hoe komt zijn poep zo hard en waarom spuugt die dan ook etc.. </p><p>We deden alles al (meer water bij de voeding, sab simplex, 30 min recht houden, boek onder matras, warme kruik, dr Brown fles etc).</p><p>Is hier iemand met ervaring met obstipatie of koemelk allergie? </p>

Ik herken het.  
Hoe oud is je zoontje? Krijgt hij kv of bv of combi? Zijn er wisselingen in voeding geweest?  

Onze dochter heeft 3.5 maand volledig bv gehad daarna kreeg ze 1x per dag kv. Toen begon langzaam de ellende onrustig zijn veel overstrekken veel huilen ontroostbaar. Later kreeg ze eczeem bij.  Ook klachten als spugen hik slikken etc. 
Besloten om over te gaan op kv km vrij tien was ze 4 mnd. 1 week gedaan omdat de twijfel zo groot was heb ik contact gehad met een voedingsdeskundige van nutricia. Zij vroeg ontzettend veel en kwam uiteindelijk met een verhaal over verborgen reflux. Hierin herkende wij onze dochter volledig in.  Dus zijn we begonnen met jhbpmeel te gebruiken en over te stappen op KV KM rijk. 
Nou de obsipatie begon na een tijdje huilen huilen bij t poepen zo'n pijn en moeite. Eczeem werd erger. Zwaardere ademhaling. Hop cb gebeld dat ik aan gemeld wil worden koemelk team. Tot die tijd krijgen we de nutramigen vergoed.
We zijn nu 1.5 a 2 weken hier mee bezig.  Ontlasting is weer normaal eczeem rustiger. Wel dikken we de voeding in en dus ook minder spugen. 

Hoop dat je er iets aan hebt 

Wel grappig dat ik dit tegen kom. Want mijn dochter heeft ook veel last van obstipatie. En ik dacht ook dat het voedings gerelateerd is. Dus ze heeft lactulose gehad maar deed niet heel veel. En nu krijgt ze forlax. Dat werkt wel! Verder helaas ook een aantal keer een microlax klysma moeten geven. Maar niet zijn het ook echt keutels gewoon zo zielig. Dus ik vroeg ook aan de huisarts of het een allergie op iets van voeding kon zijn. Want ze heeft ook last van reflux, plekjes en puistjes op de huid, voornamelijk op haar gezichtje. Maar ze vertelde me dat het dan juist meer diarree moet zijn en niet verstopping. Dus dat het geen allergie is en dat ik maar die laxeermiddelen voor een aantal weken moet gebruiken, dan moet afbouwen en als her dan weer verstopt dan pas weer langs gaan......

Terug
Bovenaan