Obstipatie / poep angst

<p>Onze dochter heeft sinds een aantal weken last van obstipatie. Het lijkt poep angst te zijn, het begon bij een keer harde ontlasting en sindsdien doet poepen haar pijn en houdt ze het tegen. We zien aan haar dat ze moet poepen maar ze laat het niet gaan. Vervolgens komt het er een keer uit maar dan echt kei hard en pijnlijk. Heel sneu. Ze komt naar ons toegerend huilend poepen au pijn, zo zielig.</p><p>Vorige week lactulose fresenius gekregen van de huisarts maar het lijkt een averrechts effect te hebben, ze heeft sindsdien maar 1 keer gepoept namelijk. Morgen ga ik uiteraard de huisarts bellen, maar ik ben benieuwd of iemand goede tips heeft?</p><p>We eten eigenlijk heel gezond, veel vezels en goede vetten. Enige is dat ze wel te weinig drinkt en wat we ook proberen daarin het helpt nog niet. </p>
 
De huisarts weer bellen en vragen om floradix junior. Dat maakt de ontslasting zachter en zal ze er minder last van hebben. Mijn dochtertje van 3 maanden krijgt het ook ivm harde ontlasting. Zijn gewoon zakjes met poeder die je in water moet oplossen.
 
Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad nu floradix meegekregen, als dat niet werkt gaan we naar de poeppoli. Ben benieuwd.. 
 
Vervelend dit. Mijn dochter zit aan de floradix. Eerst lactulose, maar die kan de bijwerkingen hebben van oprispingen en boeren. Helaas bij ons het geval. Floradix eerst 2 weken gebruiken voor je zeker resultaat ziet.

Voor de krampjes en zere kont. Kamille.

Verse kamille thee, om te drinken helpt tegen de krampjes. 300 ml 2 eetlepels verse kamille, in een glas afdekken met een deksel 3 minuten laten staan en afkoelen. Werkt voor heel veel, schraal huidje, inmasseren op het buikje, billen mee afvegen, snot oogjes. Enz.
 
[quote quote=10480149]De huisarts weer bellen en vragen om floradix junior. Dat maakt de ontslasting zachter en zal ze er minder last van hebben. Mijn dochtertje van 3 maanden krijgt het ook ivm harde ontlasting. Zijn gewoon zakjes met poeder die je in water moet oplossen.[/quote]Floradix is voor je ijzer (en kan juist verstopping geven), ik denk dat je forlax bedoelt?
 
Terug
Bovenaan