Obstipatie / verstopping

Is er iemand die ook last heeft van obstipatie? Ik moet veel moeite doen om naar de wc te gaan. Wie weet of dat 'persen' kwaad kan voor de baby? (ben nu 6 weken zwanger)
 
Tja dat had ik ook gelijk vanaf het begin en nu nog steeds (19w2d). Je kunt ook proberen om heel veel water te drinken dat helpt bij mij nog weleens. Ik heb ook een drankje bij de dokter opgehaald. Ik weet niet of dat persen kwaad kan maar ik vond het een te groot risico om het wel te doen. Ze zeggen wel dat eenmaal vast is vast maar ik durfde het niet. Succes met je zwangerschap verder en ik hoop dat je snel van je klachten af bent

inge
 
vezelrijk gaan eten, pruimen willen ook wel eens helpen, en volgens mijn buurvrouw als je kitkat (chocolade) eet!! hielp bij mij trouwens niet echt!! en ooit van verloskundige in het ziekenhuis gehoord (grootmoeders tip! beetje olie door de vla of yoghurt, bijv lijnzaadolie,olijfolie, klinkt vies maar je proeft er niets van)
succes!
susan 26 weken
 
hai, ik heb er nog steeds geen last van (afkloppen...). Tips zijn: vezelrijk eten (helpt echt ontzettend!!!), bijvoorbeeld muesli, alleen maar bruin brood, etc. Ook kook ik veel met olijfolie. NIET PERSEN!!! Daar krijg je idd aambeien van en daar word je niet blij van!!! Succes!
Stephanie (33+3)
 
hallo,
Hier een paar tips die ZEKER helpen bij acute verstopping, zonder gevaar voor je kind:


Als je last hebt van verstopping, moet je pas naar de wc gaan als je echt aandrang voelt en er dan de tijd voor nemen(boekje en muziekje erbij, haha). Wat ik heb gedaan was: dulphalac nemen, een siroop die verstopping tegen gaat (ook voor zwangeren)en bij de Albert Heijn hebben ze drinkpakjes Stimulance, als je die drinkt, kun je geheid aan de race, eerste 'keutels'doen dan wel ontzettend pijn, maar daarna kun je weer poepen... Enne, veeeeel drinken! je kunt ook aan je mannetje vragen of hij je een klisma wil geven met de doucheslang, dan haal je de kop van de doucheslang eraf, zodat je alleen de slang nog over houdt, dan zet je de straal aan, en dat kan hij dan zo in je kontgat spuiten, na twee seconden zitten je darmen waarschijnlijk al vol, of het doet zeer, dan moet je het even vasthouden en dan op de wc gaan zitten, dan spuit het er zo uit, is ook lekker bij vastzittende poep.. Doe dat een paar keer en je darmen zijn helemaal schoon en fris...., is wel de handigste manier als je een wc in de douche hebt, gebruik anders een emmer ofzo...

Echt hoor: ik ben helemaal vastzittende poep vrij... En veel vezels eten en geen bananen: verstopping, wel pruimen..

Groetjes en succes
 
Hoi
Helaas heb ik er bij de eerste ook enorm veel last van gehad. Op een gegeven moment heb ik via de huisarts lactulose voorgeschreven gekregen. Dat hiep enorm (wel heel vies)
Stimulance werkte bij mij dus voor geen meter. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en ben gelijk vezelrijker gaan eten. Dus brinta, veel fruit en groentes. En verse jus bij het ontbijt helpt ook erg goed. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes
 
Terug
Bovenaan