obstipatie??!!?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik lees hier wel eens dat meiden last hebben van obstipatie, en dat dat misschien een zw. kwaal is.
Heeft iemand enig idee waarom dat zo is? waarom zou je last kunnen krijgen van obstipatie als je (net een paar dagen) zwanger bent? En zo ook met veel plassen, waarom is dat?
Ik hoeft niet veel  meer te plassen,   maar heb wel last van obstipatie  erg vervelend.
Verder voel ik eigenlijk niet veel. Tja, denk soms wel dat ik m 'n borsten voel, en heb  vrij veel afscheiding,  maar probeer er een beetje rustig onder te blijven. Vorige maand dacht ik ook vanalles te voelen en toen werd ik dus gewoon ongi.

Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag...
Groet, MOON

Volgens mij komt dat door het HCG-hormoon, daardoor kunnen je darmen ook van slag raken en meer lucht produceren waardoor je een opgezette buik kan krijgen. en dus obstipatie of diarree, maar ook meer plassen.

Groetjes Haily

Hooi Moon

Door het HCG hormoon worden al je spieren slapper en gaan ze langzamer werken, dus ook je darmspieren. Hierdoor wordt het veel meer vocht onttrokken aan de ontlasting. De beste tip die ik je kan geven  is heeeel veel vezels eten en heel goed drinken.
Succes ermee
Natalie

Hoi meiden,
Bedankt voor jullie snelle reacties!!
Ik heb pas afgelopen dinsdag m 'n eisprong gehad, nu dus 5 dagen.
Lijkt me niet dat ik nu al zoveel HCG zou hebben, als ik al zwanger ben.
Inderdaad toch maar wat meer vezels eten en genoeg drinken en hopen dat het dan beter wordt.
meer reacties zijn altijd welkom....
groet, MOON

Ik heb altijd na m'n eisprong last van obstipatie (kwam daar pas achter toen ik begon met temperaturen en toen ook dat soort dingen ging bijhouden). Het gaat pas over vlak voordat ik ongesteld wordt. Vooral in de 2e week (dus vlak voor NOD) is het heel erg.

Vlinder, hoe is het inmiddels? heeft het doorgezet? was/is het veel bloed?ben bang dat het niet goed zit, aangezien we niets meer van je horen!. heel veel sterkte!!!!

Inge, Jij heel veel succes maandag! Als de zwemmers slecht bewegen hoeft dat niet meteen IUI of erger te betekenen.  het is afhankelijk, volgens mij, van hoe slecht het is. en of dat bij  herhaling zo blijft. Of er een (behandelbare) oorzaak voor kan worden gevonden en of er bij de vrouw nog (milde) problemen bestaan.  Dat  alles bij elkaar bepaald volgens mij  hoe groot de kans op natuurlijk bevruchting is en dus ook wanneer de kans zo klein wordt dat wat hulp gewenst is.

Sas,ben blij te horen dat het met je oma weer wat beter gaat! Had ze alleen uitval of ook andere problemen erbij? Sterkte, he!!

Mijn ei heeft toch weer 'normaal' gedaan. na 2 dagen hoge temp, kwamen daarna toch weer 2 lage dagen, dus ik denk dat er wat 'foutief' hoge tussen zaten.
De misselijkheid en opgezette buik zijn er trouwens nog steeds, zal misschien wel bij de hormoonschommelingen horen, ofzo

Liefs, Haily

9 juni Staartjager ws. uitslag spermaonderzoek  /
                 Inge onderzoek gyn en misschien meer te weten over uitslag sperma.
10 juni
11 juni
12 juni
13 juni Sas voor de 1e keer naar de gyn
14 juni
15 juni
16 juni Esk NOD (denk ik), Haily eerste afspraak fertiliteitspoli
17 juni
18 juni
19 juni NOD Haily??
20 juni
21 juni
22 juni
23 juni
24 juni
25 juni
26 juni
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk ongeveer weer volgend ei...

1 juli
2 juli
3 juli
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli Esk volgende NOD en ergens in deze week afspraak met huisarts
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo testes)
18 juli
19 juli
20 juli

Oh en staartjager, laat je morgen weten als je meer weet van het zaadonderzoek?? Succes, he!!!
 Haily

Terug
Bovenaan