obstipatie????

hallo,

mijn zoontje van ruim 11maanden (02-09-2007) is sinds donderdag over op de gewone melk ipv nutrilon melk.maar nu is het geval dat hij al sinds dien niet normaal meer heeft gepoept.toen ik de huisarts belde heeft de assistente samen met de huisarts besloten om een klysma voor te schrijven. nu heb ik die gisteren gegeven en toen poepte bob wel een beetje maar in mijn ogen niet voldoende voor 24uur(gezien dat hij helemaal met de pot meeeet) nu is mijn vraag hebben meer kinderen last van die overgang en wat kun je er aan doen(buiten de al genomen maatregelen, tarwe produkten,veel drinken, roosvicee lax, ect)

veel liefs inge mama van bob

Het klinkt raar en absurd, maar je kind kan in principe 10 dagen zonder poepen...
Wij hebben ook maanden last gehad van verstopping. Wat bij ons wel hielp was pruimen weken in gekookt water en dan met regelmaat dat water geven.
Wat bij ons ook werkte was Forlax junior 4 gr. (gewoon via de huisarts).
Dan heeft mijn zoontje al vanaf 5 maanden gehad. Dat is poeder en dat gooi je door de melk. Werkte   uitstekend. Op een gegeven moment is hij er overheen gegroeid.

Hoi,

Vervelend, die onzekerheid.Mijn dochter had duidelijk last met poepen en een klisma hielp niet echt en wij kregen toe lactulosesiroop voorgeschreven en dat gaf ik dagelijks 2keer en na een week 1 keer en toen dagelijks halve dosis en daarna zijn we getopt. Je moet het echt afbouwen anders heb je na 1 week dezelfde narigheid. het heeft bij ons erg goed geholpen. Ik was bang doordat het poepen haar pijn deed dat ze het op een gegeven moment op zou houden. Ja, zo klein als ze zijn zoveel kunnen ze hoor. En nu poept ze er flink op los en krijgt ze tussen door wat water.

Maar ik zou bovenstaande pas doen als je weet dat het poepen niet lukt. Het kan ook zo maar zijn dat hij over een paar dagen heel veel poept en dan heb je je zorgen gemaakt om niets.

Groetjes en succes.

Terug
Bovenaan