obstipatie

Hai,

Er is volgens mij al eens een onderwerp over geweest maar dat staat op het oude forum. Nynke heeft al vanaf baby af aan last van obstipatie. Soms gaat het goed soms niet. Nu is ze al bijna helemaal zindelijk maar het poepen gaat nog niet goed. Ze gaat wel op wc of potje maar heeft nu bijvoorbeeld afgelopen woensdag voor het laatst gepoept. Ze gebruikt Movicolon en dat helpt normaal gesproken wel, maar nu vind ik het wel erg lang duren. Heeft er nog iemand tips wat ik kan doen? Ik heb niet echt het gevoel dat ze het ophoud omdat ze niet op het potje/wc wil. Ik maak me er wel een beetje zorgen om want dit was al de 4e dag zonder vaste ontlasting...

Groetjes,
Patty mv Nynke en Mare

Stefan heeft hier sinds zijn zindelijkheid last van.
Ik geef heb nu iedere morgen vlak na het ontbijt een flinke plak ontbijtkoek en dat helpt wel...
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan, maar in ieder geval succes!

Margo

ik heb een beetje een vieze tip, een collega van mij vertelde dat haar dochter ook last had van obstipatie en zij deed een heel klein stukje zeep in haar poeperd. (klinkt al vies als ik het opschrijf, maar schijnt geweldig te werken en als het er niet uit komt is dat heel vervelend).

Kan het zo zijn dat ze nog niet op de wc durft te poepen? mss kun je ns met haar overleggen dat ze om een luier vraagt als ze moet poepen. Dan doe je haar een luier om.

Flink vettig eten, dus zonnebloemolie, roomboter etc, maakt de ontlasting ook smeuiger

bezoekje aan de ha om eens te overleggen?

sterkte

Esther, mama van Rêve en Leyla

Hey!

Vervelend hé? Bij Thomas is het ook nog steeds horror met poepen... Zindelijkheids training hoeven we echt nog niet aan te beginnen. Wij zijn echt nog steeds blij dat ie poept! 4 dagen valt mee hoor, Thomas houdt het soms met gemak een week binnen! het probleem bij hem is dat ie zijn kont dicht knijpt in plaats van ontspant. Dan kunnen we er ingooien wat we willen, maar het komt er echt niet uit! Ik zou gewoon volhouden met de movicolon in elk geval. En anders is het misschien een idee om bv 3 x per dag een pampertje om te doen? Gewoon 45 minuten of zo, dat ze de veiligheid van die pamper heeft om in te poepen? Schijnt vaak toch een belasting te zijn als ze "opeens" op de wc moeten gaan poepen.
Laat je horen hoe het gaat straks?

Liefs, marieke

Hallo allemaal,

Ik had ook nog even gebeld met de HA en kon de dosis Movicolon verhogen (dat had ik stiekem al gedaan) dus vandaag heeft ze 1 x in de luier en 1x in de onderbroek gepoept MEGA veel. Gelukkig allemaal zacht dus verder geen pijn. Ik zeg nu gewoon dat het niet uitmaakt waar ze poept en als ze het wil doe ik gewoon een luier aan. Dat heeft nu gewerkt! Verder gaat de zindelijkheidstraining helemaal goed, dus we doen het gewoon rustig aan met poepen, dat komt dan vanzelf!

Bedankt toch voor jullie tips!
gr. patty

Terug
Bovenaan