obstipatie

Hai mama's,

Nynke heeft al sinds ze baby was last van onregelmatige stoelgang/obstipatie. Nu is ze zo goed als zindelijk maar het poepen gaat nog niet altijd goed. Ik heb niet het idee dat ze er bang van is of zo, maar nu heeft ze sinds afgelopen woensdag niet meer gepoept (4 dagen dus). Ik vind dat vrij lang. Ze gebruikt Movicolon maar dat lijkt nu dus niet zo te helpen. Heeft iemand nog tips om haar ontlasting op gang te krijgen???

Groetjes,
Patty mv Nynke en Mare

Hoi Patty,

Merijn had hetzelfde probleem. Was pas zindelijk van ontlasting toen hij 4,5 was. Hij was namelijk ook angstig om te poepen omdat het pijn deed. Gebruikt ook Movicolon en dat gaat bij hem heel goed. Hoeveel Movicolon gebruikt ze? Ik ben namelijk met 2 zakjes per dag begonnen en Merijn zit nu op 1 zakje per dag. Misschien de Movicolon een paar dagen ophogen. Verder peperkoek eten en veel laten drinken. Desnoods een klysma vragen bij huisarts. Heb ik ook wel eens gedaan als hij er echt last van had en al meerdere dagen niet kon poepen. Na het zetten van een klysma, komt er binnen een (paar) uur resultaat en dat luchtte hem enorm op. Hij lag soms op de keukenvloer te kronkelen van de pijn. Hij heeft sinds het gebruik van de Movicolon geen klysma's meer gehad, dus mijn advies; Movicolon ophogen voor een aantal dagen. En mocht het dan nog niet lukken, de huisarts om advies vragen!

Succes.

Groetjes Fonske

Terug
Bovenaan