OCD en zwanger

Ik ben inmiddels negen weken zwanger en heb OCD.
Ik heb niet de bekende variatie van smetvreees, schoonmaakwoede enzovoort.
Nee ik wil dwangmatig controle houden over alles!
De eerste weken van een zwangerschap zijn nu eenmaal super onzeker! En ik merk gewoon dat ik in mijn omgeving weinig erkenning vind voor mijn onzekerheid en angsten.
Echo is over anderhalve week en ik ben nu al verschrikkelijk bang voor de controle die ik op dat moment moet loslaten.
Iemand hier toevallig ervaring mee? Of tips?

Wat naar dat je dit op deze manier moet meemaken! Kan begrijpen dat het niet fijn is als je omgeving je niet helemaal begrijpt. Ik zelf heb er totaal geen ervaring mee, heb je de dokter hier al over gesproken?
Wat betreft de echo, ik denk dat je het vanuit een ander opzicht moet bekijken. Naja moet, proberen.
Nu weet je dat je zwanger bent, maar je hebt nog helemaal geen kennis gemaakt met die kleine in je buik. Tijdens de echo krijg je te zien wat jij 24 uur bij je draagt, als ik aan controle moet denken, denk ik juist dat je door die echo meer controle krijgt dan minder. Niet dat ik je "ziekte" wil stimuleren, maar ik denk dat die echo je juist zal helpen.

Ik bedoel het trouwens niet verkeerd met "ziekte" , weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Heel veel succes ermee, en vooral sterkte. Ik hoop dat je snel de draai vind om ermee om te kunnen gaan. Voor jou ook fijn om gewoon te kunnen genieten van je zwangerschap.

Groetjes

Terug
Bovenaan