Och jee, da's waar ook!

Zit ik net even in te breken in het topicje over de groentesap.....
Zit ik me ineens te bedenken....Stef eet eigenlijk nooit groente!
We zorgen wel altijd dat hij flink fruit eet, maar is dat eigenlijk wel genoeg???
Misschien moet ik toch eens die sappen proberen.....

En nu ik het er toch over heb....Heeft er iemand tips om Stef aan de groente te krijgen? Gewoon weigert hij echt, dus het moet wel ingenieus zijn...

Liefs Annet

Ik laat Thomas altijd helpen in de keuken. Noem ik hem kok, en zeg dat de kok alle moet proeven! Dus probeert hij alles rauw, gekookt en geprakt... Ondertussen heeft ie dan al mooi een paar happen naar binnen voor ie aan tafel alles van de tafel af sodemieterd...
En we proberen alles uit, Thomas houdt van rauwe broccoli, koude mais uit een blikje, en koude witte bonen in tomatensaus....

Succes hahahha! kus, Marieke

DA's een goeie: Mais! In plaats van rozijntjes smiddags!

Of plakjes/reepjes rauwe wortel. Knarst net zo lekker als appel!

Beetje overgare groente door z'n fruithap prakken...

Wat rauwe groente op de salontafel zetten, af en toe zelf ervan snoepen en wachten tot meneer nieuwsgierig word en er ook eentje 'pikt'.

Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Blijven proberen! En die groentesap ga ik ook proberen. Niet dat Kian moeilijk eet, maar voor de afwisseling.

Liefs Nelleke

Euh.. eet Stef dan niet met de pot mee? Of eet hij een potje Olvarit?
Potje is al goed uit gebalanceerd, rest kan gewoon op de gok.

Hier met avondeten krijgt Kay gewoon hetzelfde als dat wij eten alleen op een kleiner bordje en natuurlijk kleiner gesneden. Dus alle groenten die wij eten krijgt meneer ook voor z'n neus. Ze zeggen wel eens; zien eten is doen eten. Dus soms kijkt Kay wel eens van wat ligt er nu weer op mn bord, maar als hij ons smakelijk ziet eten dan waagt hij ook een hapje. Laat hem de groenten ondekken. 9 van de 10 keer gaat het bordje dan ook op.

Dus gewoon lekker mee laten eten!

Esmé mv Kay

Hoi hoi

Esme, even snel voor ik naar bed ga...
Stef eet niks! Alleen vlees en patat en komkommer....
We zijn overgegaan op gewoon met de pot mee-eten toen hij zijn potjes ging weigeren, maar na een hele korte tijd wilde hij dat ook niet meer en nu eet hij dus niks.... Sja, vlees en komkommer.... Pannenkoeken en pasta gaat er ook wel in, maar dat kan ik ook niet elke dag maken. Zelfs zijn danoontje wil hij niet meer. En vanavond gooide hij ook een halve banaan op de grond. Het is een drama, maar er is dus (zover wij weten) niks aan te doen. Toch kan ik het nooit laten om om tips te vragen....vandaar....

Geloof me, we hebben alle "normale" dingen geprobeerd.....
Liefs Annet

hey Annet,

ik heb wel ooit ergens de tip gelezen dat als ze pasta wel lekker vinden, dat je dan bv broccoli (of desnoods alleen de steeltjes als het anders te groen wordt ) zo fijn kan koken en pureren om het als een saus bij de pasta te geven. Misschien heb je dat nog niet geprobeerd?

Groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan