ochtend door komen, door mijn slechte slaap ritme door mijn dochtertje!

hoii hoii! ik had een vraagje, nu ik mijn kleine meisje een jaartje geleden met liefde ontvangen heb merk ik dat ik mijn werk dag erg vermoeit doorkom. ik dronk eerder veel koffie en vooral in de ochtend om een kleine energie boost te krijgen na 2 bakjes was ik 9 van de 10 keer gelijk wakker. dat is nu wat minder ik ben nogsteeds erg vermoeit omdat mijn dochtertje erg slecht slaapt, minimaal 4 tot 6 keer per nacht schrikt ze wakker. iemand tips om toch goed mijn rust te kunnen pakken of een vervanger van koffie??

Hele goede vraag. Om wakker te blijven is een boterham met kaas geschikter dan koffie.
En vermijd ook suiker, dat geeft eerst energie en daarna een dip.

Maar het enige dat echt werkt is slapen helaas.
Ik had er ook enorm last van, heb je overdag kdv, kan de baby de slaap inhalen en jij niet. Reuze irritant.

Probeer af te wisselen met je partner, de ene nacht hij eruit, de andere nacht jjj. En haal in het weekend je slaap in.

Wat koffie betreft werkt het als alle andere verslavingen. De grens verplaats zich steeds. Eerst zijn twee genoeg en dan drie en vier ect. Zoals al genoemd zorg goed voor jezelf. Blijf bewegen en gezind eten ondanks de vermoeidheid. Meal preppen ben ik echt fan van.

En slaap is een van de weinige manieren om weer op te laden. Is haar laten logeren een optie? Of een oppas overdag/ avond om bij te slapen? En wees de vermoeidheid dan voor door bij te slapen voordat je weer zo moe bent.
Succes!

Wat koffie betreft werkt het als alle andere verslavingen. De grens verplaats zich steeds. Eerst zijn twee genoeg en dan drie en vier ect. Zoals al genoemd zorg goed voor jezelf. Blijf bewegen en gezind eten ondanks de vermoeidheid. Meal preppen ben ik echt fan van.

En slaap is een van de weinige manieren om weer op te laden. Is haar laten logeren een optie? Of een oppas overdag/ avond om bij te slapen? En wees de vermoeidheid dan voor door bij te slapen voordat je weer zo moe bent.
Succes!
dankjewel voor je tips! logeren vind ik nog niet echt een optie zomaar. ze heeft erg last van overprikkeld raken als papa en mama niet in de buurt... daarom laten we haar ook zo min mogelijk alleen bij opa en oma logeren, aan de ene kant vind ik dat jammer vroeger vond ik dat geweldig. en aan de andere kant ook wel beter omdat anders mijn ouders er de hele nacht uit moeten als ze weer wakker schrikt.. hoop dat jullie iets meer beeld hebben gekregen over de situatie

dankjewel voor je tips! logeren vind ik nog niet echt een optie zomaar. ze heeft erg last van overprikkeld raken als papa en mama niet in de buurt... daarom laten we haar ook zo min mogelijk alleen bij opa en oma logeren, aan de ene kant vind ik dat jammer vroeger vond ik dat geweldig. en aan de andere kant ook wel beter omdat anders mijn ouders er de hele nacht uit moeten als ze weer wakker schrikt.. hoop dat jullie iets meer beeld hebben gekregen over de situatie
Logeren is met 1 jaar ook nog echt jong. Maar dat kan je oplossen met oppas overdag, buiten werktijd, en dan overdag bijslapen.

bedoel je dat het apart is dat ze nog vaak wakker word of?
Ja 4 tot 6x per nacht lijkt me heel vaak op die leeftijd.
1x voor de avond fles, 1x voor een nachtmerrie ofzo.
Met 4 tot 6x lijkt het erop dat ze tussen de slaapcyclussen ze zichzelf niet terug in slaap krijgt. Slaapt ze bij het middagdutje wel zelf in?

Terug
Bovenaan