Ochtend voeding

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter is net 7 maanden. Ze eet al een tijdje in de middag een boterham. Ik wilde haar ontbijt ook gaan uitbreiden met een boterham. Nu merk ik dat dit nog niet echt een suc6 is. De ene keer eet ze hem achter elkaar op en dan ineens maar paar happen. Ook is ze na dr boterham maar 15 minuten zoet en wil ze haar fles.</p><p>Ons ritme ziet er nu zo uit:</p><p>07.30 boterham </p><p>08.15 fles 210</p><p>11.30/11.45 boterham </p><p>12.30 fles 210</p><p>15.00 fruithap</p><p>17.15 avond eten </p><p>19.00/19.15 fles 210 (pap)</p><p>De papfles van s avonds drinkt ze vaak niet leeg. En overdag drinkt ze nog 120 cc water verdeeld. </p><p>Nu zat ik te denken om anders in de ochtend pap te gaan geven i.p.v. een boterham. Dit via een fles of op een bordje met lepel?? Als het via bordje gaat, komen ze dan geen vocht te kort over de dag?? En doen jullie dan 210 water met 7 scheppen voeding en de nodige bambix of hoe doen jullie dat??</p><p>Ik zou dan de fles van de avond eventueel om kunnen zetten naar gewone fles of een fles met 1 schepje bambix??</p><p>Sorry voor de vele vragen!! Hopelijk hebben jullie tips voor mij...</p><p>Liefs xx</p>

Je zou een combinatie van een bordje pap kunnen doen met daarbij een halve gewone fles. Ik geef mijn dochtertje, nu 19 maanden, vaak een bordje pap van 3 of 4 schepjes met 90 of 120 ml en dan bambix of Brinta erbij tot het lepel dikte heeft. Mijn dochtertje eet het het liefste koud. Meer dan deze hoeveelheid krijgt ze niet op. Maar als jouw kindje een bordje op kan van 7 schepjes met 210 water, dan zou ik zeggen waarom niet. En de ene keer eten ze gewoon beter dan de andere keer. 1 boterham of slechts en paar hapjes... Ik zou me er vroeger druk om hebben gemaakt, maar ik ben een stuk makkelijker geworden. 

Op de verpakking van de bambix/Brinta staat geloof ik 200 ml melk met 4/5 eetlepels bambix/Brinta. In jou geval kun je daar dus de hoeveelheid flesvoeding die ze normaal zou krijgen voor gebruiken. En dan kijken of ze het op kan. Zou het wel uit een bordje gaan geven, is ook beter voor je baby. En uiteindelijk zal je toch de fles moeten gaan vervangen dus waarom dan nu al niet. 
Een tekort aan vocht de rest van de dag zal ze niet krijgen, want met de pap krijgt ze gewoon dr hoeveelheid vocht binnen die ze ook met fles zou krijgen. 

Bedankt voor jullie reactie!! Nu krijgt mijn dochter een papfles met nog geen 10 gram bamboe erdoor. 5 kleine voedingsschepje is 10 gram en zij krijgt er 3 en drinkt het nog niet op...zou ik dan in de fles voor slapen ook het resterende nog mogen doen? Voorheen kreeg ze voor het slapen 3 voedingsschepje bambix, en 1.5 rijstebloem omdat ze meer bambix in 1x niet kan verwerken....
Hoe zouden jullie het doen? Of s avonds voor slapen gaan helemaal niks meer in de fles??

Bedankt voor jullie reactie!! Nu krijgt mijn dochter een papfles met nog geen 10 gram bamboe erdoor. 5 kleine voedingsschepje is 10 gram en zij krijgt er 3 en drinkt het nog niet op...zou ik dan in de fles voor slapen ook het resterende nog mogen doen? Voorheen kreeg ze voor het slapen 3 voedingsschepje bambix, en 1.5 rijstebloem omdat ze meer bambix in 1x niet kan verwerken....
Hoe zouden jullie het doen? Of s avonds voor slapen gaan helemaal niks meer in de fles??

Terug
Bovenaan