Ochtendfles altijd lastig

Zoals de titel al zegt is de Ochtendfles hier geen favoriet. Aron drinkt die altijd slecht en nooit op. Meestal zo'n 60-100cc. Hij krijgt deze zodra hij wakker word rond 6.00. Zou het een teken zijn dat hij nog helemaal geen honger heeft dan? Hij huilt niet om z'n fles maar dat doet ie eigenlijk nooit. Het is niet zo'n grote drinker. Hij krijgt 5 x 165/5. Dit gaat niet allemaal op. Probleem is dat als ik z'n eerste flesje laat afhangen van wanneer hij huilt van honger ik maar aan de 4 voedingen per dag kom. De nacht slaapt hij door. Maar ik wil natuurlijk ook een x over naar 4 flesjes. Met 4 flesjes per dag zou je zeggen dat ie dan grotere flessen wil maar dat doet ie ook niet. Drinkt ie nog minder per dag uiteindelijk. Dus ja, wat is wijs? Gewoon die vroege fle van 6.00 blijven geven? Ook al heeft ie dan niet echt honger? Laatste fles krijgt hij rond 22.30-23.00.

Hoi wij geven ook op verzoek en komen dan uit op 4 voedingen. Hadden ook 5 voedingen, maar hij kwam gewoon niet. Nu de voeding ophoogd naar 4x180 en dat gaat redelijk. Laat wel vaak wat staan van de voeding. Vooral de ochtend, loopt hij te keten.
Onze man weegt 5700 en mocht naar 4 flessen. Het CB zei hij komt vanzelf wel weer als hij eten wilt (bv in de nacht)
Wij hebben 1 week gehad dat hij weer in de nacht kwam, terwijl we al 2 weken geen nachtvoeding meer gaven. Speen doet wonderen. Dit een week zo gedaan, elke keer als hij kwam de speen erin en dan uitstellen naar 6 uur. Nu hoeft dit nog maar 1 keer en kunnen we het zelfs uitstellen tot 7 a 8 uur. En dan nog geeft hij niet echt een honger signaal aan.
De laatste fles krijgt hij tussen 21 en 22 uur. Maakt bij ons niet uit of wij om 23 uur geven. Dan komt hij de volgende ochtend gewoon om dezelfde tijd.
Waarom probeer je het niet gewoon. Je merkt vanzelf als hij tekort komt want dan komt hij wel.

Bij ons werkte het fantastische en geeft ook in het gezin meer rust

x yvonne

Ook hier geven we op verzoek. Luana maakt nu 5 flessen van 150+5 op. Als ze wakker is dan wil onze dame ook meteen een fles, dan valt er weinig meer te rekken haha. Maar ze krijgt de laatste fles hier ook tegen half 9. Soms maakt ze al nachten van 11 uur!!

Luana drinkt tussen 7.00 en 21.00 dus 5 flessen. Om 7.00-10.30-14.30-18.00-21.00. Soms zit er maar 2,5 uur tussen! We gaan nu ook proberen de flessen op te hogen naar 180+6, eens kijken of dat werkt. Heb dus eigenlijk geen advies want hier wil onze madame juist best veel melk en best wel vaak op een dag.

Liefs ciomama

jonna krijgt ochtends van mij fles rond 8/830 en dan 12-16-20 uur en nachts maar 90ml, alle flessen zijn 210 incl schepjes maar ochtends drinkt ze dus niet leeg, vanwege de nachtfles.
we hebben dus 4,5 fles

ook jonna vraagt nog niet om de fles, vandaar dat het wel eens wat later kan, eerst mara op de wc zetten bijv.
ik wil wel proberen om beetje gewone flestijden/etenstijden aan te houden, dan is het makkelijker als je aan ontbijtpap, lunch, fruit en avondeten komt

Terug
Bovenaan