Ochtendroutine 1e trimester

<p>Dag dames, </p><p> </p><p>Op dit moment ben ik ruim 5 weken zwanger en ik merk dat ik mn doen en laten in de ochtend nu al enigszins moet aanpassen ivm me heel flauw of misselijk voelen. Ik was daarom wel benieuwd hoe jullie je ochtend aanpakken vanaf het moment dat je wakker wordt (tot je de deur uit gaat of zo) :) </p><p> </p>

Ik leg elke avond alvast een rijstwafel, cracker of beschuitje op mijn nachtkastje. 's ochtends eet ik deze dan op, een half uurtje voordat ik mijn bed uitga. Ik merk dat daardoor de misselijkheid een klein beetje minder is. Juist met een lege maag wordt je sneller misselijk, en doordat je een half uur voor het opstaan al iets in je maag hebt gekregen, sta je vaak met een iets minder misselijk gevoel op. 
Ik werk vanuit huis (heb een eigen webshop) dus kan lekker alles op mijn eigen tempo doen waardoor ik 's ochtends ruim de tijd heb om op te starten, rustig wat eten, kopje thee dan douche en aankleden. Vaak ben ik dan wel een beetje opgestart. 

Hallo.
Ik ben 4/5 weken zwanger en ik voel nog heel weinig. Wat fijn zullen de meeste denken! Maar ik zou graag wat symptonen voelen om wat 'bevesteging'  te hebben. Merk wel dat ik in de ochtend moet eten anders heel 'flauw' ben. Wat duurt wachten lang (haha) 12/4 eerste echo. Is ook pas eerste keer zwangerschap dus weet niet goed wat ik kan/ moet verwachten. Maar geen een zwangerschap is gelijk. 
Veel liefs. 

Grommend wakker worden, crackers van het nachtkastje graaien en naar onder strompelen. Al mopperend tegen de veel te drukke 5-jarige stuiterbal die nu snapt dat mama eerst koffie moet hebben.. ?

Hahaha, wat leuk jullie reacties! 
@D EJ, wat fijn dat je lekker je eigen tempo mag bepalen! Kan me voorstellen dat je zo extra goed naar je lichaam kan luisteren wanneer het iets en wat het nodig heeft.

@SFVB Ik ben ook ruim 5 weken zwanger nu en herken dat flauwe gevoel heel erg! Niet echt misselijk, maar ook niet helemaal lekker. Voor mij helpt het dan inderdaad ook om vrij snel iets te eten.

@Gebruiker10053837 Hahaha, hier heb ik hardop om moeten lachen! Lekker duidelijk zijn :p

Ik ben heel erg misselijk geweest (en nog steeds) voor het opstaan iets eten helpt bij mij helaas niet. 
Ik slik sinds een aantal weken gembercapsules, 2 voor ik ga slapen en 2 na mijn ontbijt. Dit helpt goed. 
Soms geef ik alsog over, maar niet meer elke dag.. 
Ik zet mijn ontbijt savonds al klaar, ga in pyama naar beneden en eerst eerst iets lichts. Een stuk fruit/cracker/boterham. 
Dan ga ik me aankleden, en door het bewegen weet ik gelijk of mijn ontbijt er weer uit gaan komen of niet. Dan dus het geluk hebben dat ik het binnenhoud, of het er weer uit gooien.. Daarna neem ik mijn tabletjes, en dan pas ga ik mijn 'echte' ontbijt eten.. Dat blijft dan wel binnen. Ik eet in stapjes, thuis wat, onderwrg wat, en eventueel op werk nog wat..

Terug
Bovenaan