ochtendslaapje

A

Anoniem

Guest
Hoi, hoi

Mijn dochtertje is bijna 5mnd oud en word 's morgens rond 7 uur wakker. Normaal gaf ik dan een flesje en daarna ging ze haar bedje weer in tot een uur of half 10. Ze brabbelde dan een kwartiertje en viel in slaap. De laatste tijd merk ik, dat ze gewoon uitgeslapen is en dat we haar wakker moeten houden en pas later rond een uurtje of half 9 haar bed weer in moeten doen. Hoe doen jullie dit? Gaan jullie kleintjes 's morgens gelijk hun bedje weer in of houden jullie ze ook eerst een tijdje op? Wanneer geef je dan een fles?
Ben benieuwd?

Groetjes,

Hallo,
Mijn zoontje  is nu  5,5 maand en  ik legde  hem vanaf het begin meteen na de ochtendvoeding op bed. Gaat eigenlijk  bijna altijd  goed en gaat zonder morren slapen.

Maar laatste tijd twee weken gaat hij  meteen na de ochtendvoeding naar de creche en dan wil hij echt niet meteen gaan slapen daar. (veelste leuk wat er allemaal gebeurt) Als ik wel thuis ben, dan leg ik hem meteen weg nog en dat lukt soms  wel.   Maar ik zie wel dat het binnenkort niet meer gaat lukken, hij heeft zo'n lange ruk gemaakt in de nacht (12 of 13 uur) dat hij gewoon uitgeslapen is. Dus dat kan bij jouw baby ook het geval zijn. Wat ik dan meestal doe als hij niet  wil slapen  en  ik rustig wakker wil worden, dan leg ik hem op bed met de babygym, kan hij lekker spelen en ik relaxen. En als hij dan moe wordt, leg ik hem alsnog op bed.

Succes.

hoi,
bij mij precies zo. Jasmijn is 6 maanden en sinds een week of 2 is ze s morgens echt wakker. Na de voeding van 7 uur leg ik haar naast me in bed en dan liggen we daar gezellig een uurtje, uitslapen is er dus niet meer bij, Na een uurtje is ze weer moe en leg ik haar in bed tot de volgende voeding.
Af en toe is ze toch nog moe vanrgen bv legde ik haar naast me en zijn we samen weer in slaap gevallen en nu slaapt ze nog (11.15 uur!)
groeten Elke

Hallo!

Bij mijn kleine zoontje Emre, 5 mnd, wisselt het nog wel eens. Als ik moet werken, dan voed ik hem om 6 uur: hij slaapt dan nog en na de voeding gaat ie gewoon lekker verder slapen tot een uur of  7 half 8. Dan is ie klaarwakker en wordt ie ook uit bed gehaald. Rond een uur of 10 wil hij weer eten (tot die tijd is hij wakker) en dan gaat hij rond 11 uur weer slapen voor ongeveer 1,5 uur, soms 2 uurtjes. Dan slaapt hij 's middags nog een keer een uurtje na zijn voeding. Ik leg hem op bed als hij moe is en niet omdat het een bepaald tijdstip is. De ene dag slaapt ie echt meer dan de andere.

groetjes
Mie

hoi hoi!!

mijn dochtertje is nu 5 maanden en krijgt om 7 uur haar flesje. Ze blijft dan wakker tot haar 2e voeding(11uur) en dan gaat ze op bed tot een uur of 2.Soms slaapt ze s ochtends een kwartier of een half uurtje maar voor de de rest is ze klaarwakker!

groetjes memke

Hoi hoi,

Daan is nu 4,5 maand. Als hij wakker word om 7u haal ik hem gelijk uit bed. Ik ben zelf ook een vroege vogel, dus ik vind het geen probleem. Als mijn man de ochtend doet, omdat ik dan moet slapen ivm nachtdienst, legt hij Daan wel weer op bed na de eesret voeding. En dan slaapt hij nog tot ongeveer half 9. En dan wakker tot de volgende voeding.

Wel leuk om te lezen hoe iedereen dat aanpakt!

gr Anita

Hoi,
Isis is nu 4,5 maand. Ze krijgt om 7:00uur eerste fles en wordt/is een vroege vogel, ze is 's ochtend blij en energiek, rond 8:45uur slaapt ze (meestal) tot volgende fles van 11:00uur,
x Esther ( Isis 29-11-06)

Mijn dochtertje is de 23 ste 5 mnd, Vanaf dat ze doorslaapt,leggen we haar na de eerste fles (als ik niet hoef te werken 8.00 uur en anders 7.00 uur) meteen weer terug in bed. (Inclusief fles is ze ongeveer een half uur wakker geweest) en ze gaat dan meteen weer slapen. Af en toe "kletst" ze nog wat in bed maar ze slaapt altijd weer snel.
In het begin ging ik dan ook terug naar bed voor een paar uurtjes (heeerlijk) om even wat slaap in te halen maar nu sta ik gewoon op omdat ze toch pas om 8.00 de fles krijgt. Alleen in het weekend, als mijn vriend niet hoeft te werken, gaan we soms nog even lekker terug naar bed!
Ben benieuwd hoelang ze dit nog zo goed blijft doen..

Terug
Bovenaan