Ochtendvoeding baby

<p>Hallo mama's</p><p>Ik heb een vraagje. Ik heb een zoontje van bijna 2 en nu is 3 weken geleden onze tweede zoon geboren. Hij doet het super goed en ik probeer zoveel mogelijk borstvoeding op verzoek te geven. Overdag soms even op mijn verzoek maar dat heeft dan met een afspraak of iets te maken. Nu gaat mijn man straks weer aan het werk en vraag ik me af hoe ik dit in de ochtend moet gaan doen. Nu komt de baby tussen half 8 en half 9 vaak voor voeding maar dit komt straks helemaal niet uit. Ik zou het liefst rond 7 uur voeden zodat ik mezelf daarna nog fatsoenlijk kan aankleden en mee kan helpen met m'n andere zoontje en het ontbijt etcetera. </p><p>Maar als hij snachts rond 5 uur nog komt vind ik het ook zowat om hem om 7 uur alweer wakker te maken voor een voeding. </p><p>Ik vraag me dus vooral af hoe anderen dit doen met meerdere kinderen. Wellicht hebben jullie tips :)</p>

Hmm ik zou hem niet wakker maken inderdaad. Je kunt door een speentje te geven kijken of je de 5u voeding iets kunt rekken, want je mag met borstvoeding ook best wel wat op mama's verzoek voeden vind ik hoor. Maar anders denk ik dat je gaat voeden met peuter erbij (ik ben inmiddels 5 maanden verder en vandaag trok de peuter al z'n kleren incl luier uit en stond op de bank te springen toen ik borstvoeding gaf.. ideaal bestaat geloof ik niet meer met 2 kleine kids..en jezelf fatsoenlijk aankleden ook niet haha?). Hier wordt bijvoorbeeld ook wat vaker gestrooid met rozijntjes en een filmpje dan ik voorheen deed..
Of bedoel je dat je met je baby slaapt en zelf anders niet kunt opstaan als de baby slaapt, en dus niet voor half 9 eruit kunt?

Als je kindje rond 7u nog slaapt lekker zelf er uit gaan en klaarmaken. Daarna met je andere kindje naar beneden en als je baby wakker wordt maar voeden aan de ontbijttafel... Denk dat je op het moment maar steeds moet bekijken wat het beste werkt! Wel lastig opeens zo'n overgang van één naar 2 lijkt me. Weer opnieuw ritme vinden enzo. Succes!

Voeden op verzoek mag ook op jouw verzoek zijn. Als 7 uur opstaan en drinken het beste ritme gaat worden zou ik hem gewoon wakker maken. Na 2 uur weer voeden is helemaal niet raar of te snel. Misschien gaat zelfs het voedingsmomenten van 5 ie wel schuiven naar eerder in de nacht of vervalt het uiteindelijk.

Toen onze 2e dochter net geboren was en de oudste naar de opvang ging, zat ik met hetzelfde als jij nu. We moesten dan rond 7.45 de deur uit. Ik ging op die dag er zelf om 6.00 uit om alvast ontbijt voor mezelf en de oudste te maken. Om 6.30 maakte ik de oudste wakker zodat ik haar rustig kon aankleden, haren kon kammen en haar aan tafel zetten om te ontbijten. Ik liet haar dan altijd een filmpje kijken terwijl ik rond 7 uur haar zusje eruit haalde om te voeden. Als zij gevoed was, maakte ik ons alle 3 klaar om naar buiten te gaan.

Het is in het begin echt even ontdekken wat het beste voor je werkt. Zou hem wel wakker maken om 7 uur. Misschien drinkt hij dan wat minder, maar dan is hij iig gevoed als je de deur uit gaat.

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik hem idd maar wakker maak als er 2 uur of langer tussenzit en anders laat ik 'm slapen en voed ik hem later op de ochtend als de ontbijtspits voorbij is. Misschien maak ik het in mijn hoofd ook moeilijker dan het is haha ik ga het gewoon eens een aantal dagen aanzien hoe ik het het beste kan doen sochtends!

Je zegt dat je kleine 3 weken is. Dan heb je nog verlof, toch? Gaat je andere zoontje naar de opvang? Zoja, hier hoeft hij toch niet op een precieze tijd te zijn?
Ik zou de jongste lekker laten liggen, rustig opstaan en ontbijten met de ander en als je jongste gedronken heeft, daarna vertrekken naar de opvang. Zo kan jij rustig opstarten en hoeft de kleine niet wakker gemaakt te worden voor een voeding waar hij op dat moment misschien helemaal niet op zit te wachten.

Ik ben al “vroeg” begonnen met een ritme en heb het voeden op verzoek losgelaten. Dat vond ik sowieso lastig te ontdekken en wat jij zegt met afspraken etc vind ik het fijn om te weten wat je qua ritme hebt aan je dag.
Dus de dag starten om 7:00 en dan om de 3/4uur wat past bij de leeftijd van je kindje.

Ook als hij om 5:00 kwam, begonnen we om 7:00 met de dag. Dat heeft er nu ook voor gezorgd dat hij standaard rond die tijd wakker wordt, geen wekker meer nodig ?

Terug
Bovenaan