ochtendvraagjes

A

Anoniem

Guest
De laatste tijd is ze onwijs vroeg wakker pfff eerst was ze tussen 7 en half 8 wakker, maar nu is het rond 6e en vanmorgen zelfs eerder!
Ze gaat gewoon om dezelfde tijd naar bed. Overdag doet ze nog steeds 2 slaapjes, van 2x 2 uur soms wat minder soms wat meer. Zijn er nog meer kindjes die zo vroeg wakker zijn? En wat doen jullie om bij te tanken? Ik heb van mezelf veel slaap nodig, maar om nou elke avond om 9 uur in bed te liggen :( Me man wil dat ze een keer uit logeren gaat, maar dat lijkt me zo moeilijk!
hebben jullie tips?
En wat drinken jullie kleintjes 's ochtends? Ze drinkt altijd een klein flesje melk, maar ze krijgt daar al 2x een fles van. En dan zit ze wel over de 300ml heen, ze zit onder het gemiddelde qua gewicht, dus het is niet heel erg. Gewone melk wil ze niet, en thee lukt ook nog niet echt. Pap heeft ze nooit gewild.
Hoop dat jullie wat tips hebben?
groetjes!

Hoi hoi,

Hoe oud is je dochter, want Jennifer is bijna 17 mnd en zij slaapt al 4 maanden 1x overdag (tussen de 2 en 3 uur). Dus misschien is het wel tijd om over te stappen naar 1 slaapje....

Jennifer krijgt 's ochtends een flesje met warme melk (160cc) en daarna haar boterham. Zij is ook ontzettend vroeg (tussen 05.45 en 06.30 uur) elke dag, vandaar dat ze (op mijn vrije dag en in het weekend) dat flesje bij ons in bed krijgt. Als ik moet werken dan zitten we 's ochtends om 06.15 met z'n 3-en al aan het ontbijt...
Jennifer drinkt niet zo veel dus ik hoop altijd maar dat we de 300cc weer halen!!!! ZIj krijgt bij de lunch ook een beetje melk, maar drinkt dit vaak niet op. Tussendoor krijgt ze thee en diksap.

Groetjes Ilone

hoi

Bram heeft ook een periode gehad dat hij heel vroeg wakker was, tegen 6 uur terwijl hij altijd sliep tot 8 uur soms 9 uur en dat was zoineens weer over en slaapt meneer weer lang door........ ik merk wel trouwens dat als Bram s'avonds iets later op bed kotm dan 19 uur dat hij s'morgens ook vroeger wakker is
Bram slaapt al heeeeeeeeel lang 1x overdag (vanaf dat hij ongeveer 6 maand was) en sliep dan ongeveer 2,5 a 3 uur maar ik maak hem nu wakker na 1,5 uur omdat hij anders om 19 uur niet moe is en het dan een hele strijd wordt om naar bed te gaan
tja echt bij tanken doe ik niet, ik ben wel iemand die veel slaap nodig is maar als ik er eenmaal uit bed ben kan ik overdag niet meer gaan liggen(vindt dit zo zonde van mijn tijd) maar denk wel elke keer vanmiddag ga ik even liggen als ik uit bed stap hahahaha betje tegenstrijdig he

Bram drinkt s'morgens een flesje yoghurtdrink 120 cc  , dit omdat hij van melk diarree krijgt en om toch melkproducten binnen te krijgen  en verder vullen we zijn melkproducten aan met yoghurt en toetje na het eten
verder drinkt Bram overdag vruchtenmix van de Aldi (soort roosvicee) ,sapjes (appelsap /  jus de orange) ,  water , thee

liefs ilona

Hallo

Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe oud je kindje is.

Onze zoon is nu bijna 16 maanden oud en slaapt 1x overdag dat is meestal rond een uur of half 1 tot half 3 of 3 uur. Smorgens is hij tussen half 8 en 9 uur wakker ( hebben we mazzel mee) . Hij gaat om 7 uur op bed, daarvoor doen we hem lekker in bad.

Hij eet smorgens gewoon met mij brood mee en gewone melk uit een beker als ontbijt. Verder krijgt hij smorgens een drinkfles met rietje dixap en een lange vinger. SMiddags weer gewoon brood met beker melk.

Groetjes

Diarich

Ik denk dat het ook komt doordat je kindje nog 2 keer slaapt. Het hangt natuurlijk wel van de leeftijd van je kindje af. Mijn dochter slaapt al heeeeeeeeeeel lang 1 slaapje en slaapt 's nachts van 7 tot 7.
Misschien moet je het eens proberen?

Succes!

Groetjes Babybelle

ik ben het vergeten erbij te zetten, maar ze is 16 maanden. Ik heb ook weleens aan 1 slaapje gedacht, maar om 9.00 is ze doodop. Er is niks mee te beginnen, en ze wijst zelfs dat ze naar bed wil. 's middags slaapt ze ook nog even van half 3 tot half 5 meestal, om 19.30 is het echt tijd om weer te slapen, dan zit ze alleen maar te gapen en te wrijven in d'r oogjes. Is het dan dat ze dit gewend is? Ze heeft ook heel lang 3 slaapjes gedaan. Heb nog niet het idee dat ze eraan toe is, of hebben jullie in een keer het hele schema omgegooid?
Sorry hoor maar ben ff benieuwd, en wil zo graag weer wat langer slapen :)
groetjes

Hoi hoi,

Bij ons was ze ook moe hoor, maar er toch aan begonnen om haar langer op te houden.
Jennifer gaat nu om 11 uur (of half 12) naar bed en wordt 2 a 3 uur later wakker. Dan gaan we pas lunchen. Soms houd ze het wel vol tot na de lunch...

Ik heb het in 1 keer omgegooid.. ben de hele ochtend bezig om haar bezig te houden. Dus veel naar buiten, op de fiets, naar de eendjes, naar de markt, in het boodschappen karretje, op bezoek bij oma....etc. alleen maar om haar wakker te houden. Na een week ging dat al heel erg goed. Na een 1,5 maand ofzo viel ze alleen  telkens tijdens de lunch in slaap. Vandaar dat ik haar nu voor de lunch op bed leg!!

Tja het is een kwestie van uitproberen. Vaak is het denk ik wat je zelf al zegt.. een gewoonte.. Je merkt gauw genoeg of ze het trekt of niet!!

Succes in ieder geval!

gr. Ilone

Terug
Bovenaan