Oefen hapjes

<p>Hoihoi</p><p>mijn zoontje is bijna 4 maanden en zou dan dus wat oefenhapjes mogen proberen. </p><p>hoe deden jullie dit? <br />alles zelf klaar maken of uit een potje? <br /> <br />Er wordt aangeraden met groente te beginnen hoor ik veel om me heen.</p><p>ik ben benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben. <br /><br /></p><p>groetjes!  </p>
 
Hallo,
Bij mn zoontje al met 3.5maand begonnen. Ik werk niet dus totdat hij met ons mee at alles zelf klaar gemaakt. Ik begon met fruit, vanaf 4 maanden mogen ze al 120 gram hebben. Ik begon eerst 3 dagen met banaan, ging dat goed daarna wortel 3 dagen, daarna peer en brocolli etc steeds zo opgebouwd. Wel bij de eerste keren ongeveer 2 theelepels gegeven,de volgende dag 1 eetlepel en zo opgebouwd naar 120 gram. Liever niet mengen trouwens, heb nu een zoontje die alles lust :)
 
Hier ook begonnen met groenten, omdat het minder zoet is dan fruit. Zelfgemaakt en enkele smaken in het begin, geen toevoegingen verder. Ik heb groentes gemaakt die we zelf regelmatig eten, zo raakten ze gewend aan de smaak van thuis. Fijn gepureerd. Na een week of 3 a 4 zijn we fruit gaan toevoegen aan het menu.
 
Oja vergeten te zeggen. Ik had de 3 in 1 stomer en blender van Philips. Bij wortel doet ie bijvoorbeeld stomen en dan kan je m blenden geen gedoe met pannen en blenders. Op MP ook te koop. Ik heb tot precies 8 maanden gepureerd en daarna wat grovere stukjes aangeboden.
 
Ik ben ook begonnen met groente, vers wilde ze niet dus eerst potjes gegeven. Toen ze eenmaal een beetje gewend was aan ander eten behalve de fles, opnieuw geprobeerd om vers gemaakt te laten eten en toen wilde ze het wel. Inmiddels 7 maanden en ze eet alles op wat ik maar aanbied. 
 
Met 4 maanden beginnen met hapjes te geven. Zelf groente gepureerd en in ijsblokjeshouder ingevroren. Groente wordt aangeraden als eerste te geven, dan kunnen ze hier alvast aan wennen aangezien fruit altijd wel lukt.
 
Ik ben wel met fruit begonnen en dat had geen invloed op de groente of voor latere leeftijd met een paar hapjes en zo ophogen tot een heel olvarit potje 4+ maanden 
 
Bij 6 maand gestart met hapjes.
Alles vers! Even iets koken en kort pureren (niet met al het kookvocht, anders wordt het te vloeibaar).
Eerste dagen alleen groente. Toen ook fruit aangeboden. 
 
Terug
Bovenaan