Oefenen met flesje

Mijn zoontje van 3 maanden krijgt nog volledige borstvoeding. We hebben hem een tijdje geleden afgekolfde melk in een flesje gegeven en dit ging eigenlijk meteen goed dus heb ik verder niet meer met hem geoefend tot vorige week. En nu wil meneer het flesje niet meer. Vanaf deze week gaat hij naar het kinderdagverblijf om te wennen en ik moet over twee weken weer aan de slag dus het zou toch wel erg fijn zijn als hij dan lekker uit het flesje drinkt. Heeft er iemand tips om dat voor elkaar te krijgen? Ik ben nu wel weer aan het oefenen, maar heb nog weinig resultaat geboekt.
 
Hoi Esther,
Wat vervelend voor jullie!!!!
Wij zijn vanaf de vijfde week aan het oefenen en doen dit ongeveer drie keer in de week. Als ik over vier weken weer moet werken hoop ik dus dat het nog steeds lukt. Maar hier heb je natuurlijk weinig aan! Heb je op het flesje een speen die op een tepel lijkt of een dental speen. Ik heb namelijk de eerste op aanraden van een lactatiedeskundige in het ziekenhuis. Verde veel blijven proberen, meer tips heb ik helaas niet voor je. Heel veel succes en ik hoop dat het straks weer beter gaat!
groetjes Miranda
 
Dag Ester,

Weet je wat je ook kunt proberen, laat je vriend of je man of je vader of je moeder (iemand anders dus.....) het flesje geven en ga zelf even de kamer uit, dan ruikt hij jou niet maar wel de melk, bij mama is het natuurlijk altijd het lekkerste maar goed dan maar het een na beste.

Mijn dochter was eerst ook echt heel erg aan het klooien en ze hapte steeds naar mijn borst en toen mijn vriend het deed was het hup honger... dus

Succes
 
Mijn zoontje (4 maanden) gaat nu sinds 2 weken naar het kinderdagverblijf en kreeg tot die tijd enkel borstvoeding via de borst. De eerste dagen in het kinderdagverblijf dronk hij weinig uit de fles (50 cc borstvoeding). Hij was maar een beetje met de speen aan het spelen. Als ik hem vervolgens thuis aan de borst legde dan wilde hij een uur bij mij drinken (normaal 15 minuten). Wanneer ik hem de overgebleven melk uit de fles wilde geven dronk hij helemaal niet. Nu echter, na 2 weken, drinkt hij 150 cc per keer uit de fles. Deze hoeveelheid kan ik niet eens kolven!
Ik heb overigens wel nog steeds een Avent-speen 1 (omdat het anders veel te snel gaat met de voeding en hij zich verslikt)

Succes!
 
Verderop staat hier nog meer over. Wij hebben hetzelfde meegemaakt; van alles geprobeerd. Ons dochtertje is 6 maanden en na twee maanden tobben pakte ze gister opeens ?!
Suc6 !
 
Terug
Bovenaan