Oefenen met zitten?

Hoi allemaal.

Mijn dochter van 6 maanden vindt zitten geweldig, dan kan ze alles goed zien en op een andere manier met speeltjes spelen. Ze kan echter nog niet zelf zitten, dus ik houd haar vast. De CB-arts zei onlangs dat je kinderen van deze leeftijd zo veel mogelijk moet laten liggen, rollen en tijgeren en dat het zitten vanzelf wel komt. Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,
Marlijn

Hoi,
Nou het klopt wat ze op het cb zeggen mijn zoontje kon wel op schoot zitten, maar niet los, het heeft een poosje geduurt, maar nu zit hij erg goed, hij moet het gewoon zelf ontdekken, je kunt hem het wel proberen te leren, maar het gaat toch echt op het tempo van je kind, hij doet toch wat hij wil.
hij is inderdaad eerst gaan rollen en kruipen (tijgeren heeft hij overgeslagen) en toen pas gaan zitten en geen zorgen het ene kind is sneller in dingen dan het andere kind.
succes

mijn zoontje van bijna 6 mnd wil wel zitten maar dat lukt nog niet goed. hij valt steeds om. als ik zijn handjes vashoud gaat t wel.
rollen doet ie nog niet. wel gooit ie ze kont omhoog en dan opzij... is dat het begin van rollen????

Ik heb een ander probleem met zitten.
Mijn dochter is 11 weken en kan zichzelf optrekken{als ik haar handjes vast hou} om te zitten. Ze wil de hele tijd zitten en rondkijken, ik probeer dit toch een beetje te beperken omdat haar rugje nog niet stevig geneoeg is. Maar omrollen en goed haar hoofd omhoog houden tijdens buikligging ho maar, mevrouw is veel te koppig en wil alleen maar zitten.

succes ermee
nadine

Terug
Bovenaan