oefenen zindelijkheid / aan huis gekluisterd ?

Hallo ouders !

Wij zijn sinds afgelopen dinsdag begonnen met oefenen met zindelijk worden met onze dochter van 3 jaar. Op zich gaat het best goed; ze plast redelijk veel in het potje, wel wat "ongelukjes"maar we zijn eigenlijk best tevreden zo over de eerste paar dagen.

Mijn vraag is: Omdat ze natuurlijk nog niet helemaal zindelijk is en we toch naar buiten moeten (boodschappen doen etc.)/willen, dan doen we haar wel een pamper aan.
Is dit de juiste methode ?, want zodra we weer thuis komen, doen we de pamper weer uit !
Of moeten we nu al geen pamper meer aan doen als we naar buiten gaan met de wetenschap dat ze alles onder plast/poept ?

Wat zijn jullie ervaringen hierin ?

Groetjes mama van Briseïs
 
Hallo,

Ik ben ook sinds dinsdag bezig met het zindelijk maken van mijn dochter van 3.

Ik laat haar voordat we weggaan plassen en ook als ze naar bed gaat en uit bed komt etc.

Ik doe alleen nog 's nachts een luier om . Op een paar ongelukjes na gaat het nu goed.

Ik heb altijd een tas bij me met een schone onderbroek, sokken en broek.

Als je de luier om laat leren ze het nooit.

groetjes,

Natasja
 
Hoi
mijn zoontje van bijna drie is ook goed bezig. Thuis en op de opvang wil hij geen luier meer, maar als ik langer van huis ga, doe ik er nog wel een om. Het grappige is dat hij soms vraagt of hij een luier om heeft. Je ziet hem dan schrikken. Als je thuis geen luier geeft, en soms met weggaan wel, dan gaat het onnatuurlijk voelen en zijn ze zich ervan bewust dat ze plassen. Denk ik...
Het is even een periode waar je doorheen moet.
Groetjes Eva
 
hallo,

mijn dochter deed ik om zindelijk te worden van die broekjes van de hema om en in 1 dag was ze zindelijk. ze heeft in de daaropvolgende dagen misschien twee keer een ongelukje gehad. wel hadden we vorig zomer ook al wat geprobeerd hoor maar verder niet weer geprobeerd en ik dacht weet je wat ik haal broekjes dan voelt ze het nat worden.

maar als we  BOODSCHAPPEN moesten doen deed ik in de autostoel zo'n  ZEILTJE van de kruidvat(waar je ook -tig van  bij de bevalling in het kraampakket erbij krijgt )voor het geval dat ze wel plaste.

groetjes saskia
 
hoihoi,
toen mijn dochter 2,5 was is ze zindelijk geworden. In het begin heb ik haar wel een luier om gedaan als we naar de winkel gingen, en met langere autoritten ook. Vind het wel sneu als ze dan zo'n vieze broek hebben. Wel eerst naar de wc laten gaan als ze de luier om krijgt.
Ze is nog geen drie en overdag goed zindelijk. Poepen doet ze nog in de luier tijdens haar (middag)slaapje. Dat durft ze echt niet op de wc. Als ze een middag niet slaapt, geen luier omheeft dus, slaat ze dat gewoon over.
liedje
 
hoi hoi
onze dochter van 3 is ook proberen aan het zindelijk te worden,maar ze vind het nog niks aan hoor,maar omdat bij haar op peuterzaal al een paar kinderen zindelijk zijn wil zij ook graag,maar ergens houdt haar iets nog tegen.
maar vraag gewoon iedere keer wil je nog plassen op potje zegt ze nee tegen maar grote wc wil ze wel.niet altijd,en thuis zonder luier om. werkt nog niet,maar ga haar ook niet dwingen lijkt me averechts werken,.poepen in de luier gaat ze zich sinds kort voor verstoppen.
 
ik zou zo door gaan waar je nu mee bezig bent. op een gegeven moment valt het muntje wel en is ze hellemaal zindelijk.

als je kindje leert lopen maar het nog niet goed zelfstandig kan, neem je toch ook de buggy mee? pas als ze het goed kunnen laat je de buggy thuis. en die dag is ook gekomen of gaat komen. zo is het ook met zindelijk. maak het jezelf niet te moeilijk, stimuleren is goed maar ook gewoon doorgaan en als ze een luier om moet als jullie weg gaan is er niks mis mee. eens komt de dag dat het niet meer hoeft.

succes!!!
 
Mijn zoontje van bijna 3 is sinds een mnd zindelijk en doet alles op de wc.
Als we de deur uit gaan   voor langere periode doe ik m wel een pamper aan maar als hij moet plassen doet hij het echt niet meer in de pamper ookal is er geen wc in de buurt en zeg ik tegen hem plas maar even in je pamper wil hij dat niet.
Maar s`nachts wil het zindelijk zijn nog niet lukken s`morgens is zn pamper best vol en heb al geprobeerd zonder pamper in bed te leggen en als ik naar bed ga om dan nog even met m te gaan plassen maar helaas het bed blijft niet droog en gek genoeg slaapt hij er gewoon door heen als hij in bed geplast heeft.

Gr maaike  
 
Terug
Bovenaan