Oefenhapje

Hai,

Mijn zoontje is op dit moment vier maanden en een paar dagen. Wij zijn begonnen met wat oefenhapjes. Ik heb deze zelf klaar gemaakt van groente die we nog over hadden.

Wat ik mij af vroeg, waarom zitten er in de potjes in de supermarkt allemaal dingen door elkaar heen (zowel bij groente als fruit)? Ik doe nu steeds één stuk groente (en straks één stuk fruit) per hapje. Het lijkt mij toch logisch dat hij de smaken van deze groente en fruit gaat waarderen ipv dat het een mengelmoes is van verschillende dingen.
Straks ben ik ook van plan om gewoon één stuk fruit klaar te maken voor hem, en dan uiteraard elke dag wat anders. En qua avondeten wel gewoon aardappel, groente en vlees/vis. Liefst de dingen los van elkaar en niet alles door elkaar gemengd.

Zijn er meer die dit doen?

Groetjes!
 
De olvaritpotjes 4+ potjes zijn gewoon 1 soort groente, hetzelfde geldt voor de meeste fruitpotjes. Pas vanaf 6 maanden worden er dingen gemengd. Andere merken ken ik niet. Maar als dit voor jou goed voelt wat maakt het dan uit wat anderen doen? Gewoon doen wat je zelf denkt dat het beste is.
 
Het is hier wisselend, eigenlijk een combi van hoe jij het omschrijft. Tot 6/7 maanden kreeg ze 1 smaak per moment aangeboden, inderdaad of die 4+ potje van Olvarit, Jumbo etc. Verschillende merken, ieder heeft z'n eigen smaken assortiment. 
Of gewoon een peer, banaan, broccoli, you name it.
Als ze het met smaak op at, gingen we door naar de volgende smaak en anders boden we het haar nog een paar keer extra aan. Ondertussen veel gehad..
Nu is het zo dat als ze met de pot mee eet, we het alsnog per smaak aanbieden maar als wij iets eten wat we haar liever nog niet geven krijgt ze een potje, met nu dus verschillende smaken door elkaar. Ook niets mis mee, als je het mij vraagt.
Maar wat hierboven ook wordt gezegd, lekker doen wat voor jou en je kind goed voelt. In andermans ogen doe je het toch nooit goed en als we eerlijk zijn doen we allemaal maar wat. En dan denk ik maar dat we dat het beste doen door eerlijk en trouw te blijven aan je eigen club (gezin, vrienden, familie etc.)
 
Terug
Bovenaan