Oefenhapjes 6 maanden

Hoi allemaal,

Onze kleine is net 6 maanden en we zijn sinds 2 weken begonnen met oefenhapjes.
Nu merk ik dat ik best onzeker ben over wat en hoeveel ik haar kan geven..

Want; mag ik alleen het groente en fruit geven wat ze met 4 maanden mag of mag ik nu al alles geven van 4, 5 en 6 maanden?

En hoeveel geef mag ik geven? Als het aan mijn baby ligt eet ze het hele bordje op (ongeveer 12 happen).

Dank?
 
Met 6 maanden mogen ze vrijwel alles denk ik.. alleen oppassen met teveel nieuwe dingen samen toevoegen/aanbieden want dan weet je niet waar een eventuele allergische reactie vandaan komt.
De hoeveelheid mag hoeveel ze willen.. de potjes van 6 maanden zijn meestal van 200 gr dat is best veel.. mijn baby at er dan de helft van op een de andere helft de dag erna. Nu met 7 en half maanden eet hij een heel potje op. Dat geven ze vanzelf aan!
 
Ik zou rustig opbouwen in hoeveelheid om de darmpjes te laten wennen. Maar wat leeftijd betreft mag je gewoon aanbieden wat jij eet, minus zout, honing, ongezonde dingen enzo. 
En inderdaad niet teveel tegelijk, zodat als er een reactie is, dat je weet wat het was. 

Het ligt ook een beetje aan welke methode je volgt. Bij pureetjes beginnen ze vaak eerst met groenten en fruit en zo puur mogelijk. Dan eens wat ingredienten mengen, wat koolhydraten en eiwitten erbij, dan wat groffer, wat brood erbij enzo. 
Wij hebben baby led weaning gedaan. Ze at wat wij aten, in stukjes, en in het begin wel wat losse ingredienten ipv een hele maaltijd. Ligt ook een beetje aan hoe je kindje is. Die van mij heeft een aversie tegen voeren zucht. Maar bij die methode is er  minder aandacht voor de hoeveelheid (dat is aan je kindje) en apart koken (want ze eet met jou mee). 
 
Je kan ook naar het Instagram account van "Solid Starts" kijken. Ik volg ze al een tijdje en ze hebben super handige tips! Ook een gratis app waar je heel veel over kan lezen. Echt een aanrader
 
Terug
Bovenaan