Oefenhapjes met 4 of 6 maanden?

Hoi allemaal,
Binnekort mag onze kleine meid haar eerst hapjes!

Wanneer begonnen jullie? Met 4 of 6 maanden? Ik hoor nu steeds meer verhalen over dat 6 maanden beter is voor het darmflora

Dank?
 
Hoi ik begon vanaf 4 maanden met oefenhapjes 2 x per dag een of 3 theelepels en dan alleen groente dit deed ik 2 weken lang toen gaf ik ook fruit en dan maximaal 3 eetlepels. Ik mocht met 4 maanden ook met ei en pindakaas beginnen ik gaf hem toen elke dag maar een halve theelepel dit voorkomt blijkbaar alergie.
 
Ik ben met 6 maanden gestart, inderdaad vanwege de darmrijping. Ken je dit artikel? https://groenevrouw.nl/blog/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding


Het cb geeft vaak aan om met 4 maanden te starten vanwege minder risico op allergie. Het onderzoek waar dat op gebaseerd is wordt uit zijn verband getrokken. Het onderzoek laat zien dat vroeg starten (tussen 4 en 9 maanden) de kans op allergie verkleint. Maar nergens staat dat 4 maanden beter is dan 9 maanden. Met 6 maanden ben je dus ruim op tijd. 
 
Is denk ik ook een beetje baby afhankelijk? Bij dochter begonnen met 4 maanden en die had geen interesse. Wel elke dag 1 of 2 hapjes aangeboden, maar weinig moeite gedaan. Vanaf maand of 6 werd het interessanter, met maand of 7/8 ging er ook wat meer in dan 3 lepeltjes. Mijn zoon is nu 3,5 maand en kijkt ons eten uit de mond, dus zou me niets verbazen als die met 4 maanden meteen hapjes neemt.
 
Ik ben begonnen toen onze baby interesse begon te tonen. Rond de 5 maanden keek ze soms het eten uit onze borden. Ik denk dat als je begint met 4 maanden het niet verkeerd is. De darmen zijn nog niet gerijpt maar in het begin eten ze 1 of 2 hapjes per dag. En sommige kinderen hebben sterkere darmen dan anderen. Ons kindje heef er nooit last van gehad dus wij zijn begonnen zodra er interesse in eten kwam. En pas bij 6 maanden zijn we de hoeveelheid gaan ophogen.
 
wij zijn met 4 maanden begonnen met groente, vanaf 5 maanden ook fruit erbij. Maar ze zat het eten bij ons al uit de mond te kijken vanaf 3 maanden.. 
 
Ik ben begonnen met 5 maanden rijstepap, maar echt niet regelmatig. Pas vanaf 6 maanden een vast groente of fruit hapje. Hij vond happen eerst wel leuk maar spuugde het vervolgens uit. Pas vanaf 6 maanden at hij het op.
 
Terug
Bovenaan