Oefenhapjes vraagjes

<p>Hoi hoi,</p><p>Mijn dochter bijna 6mnd vind t happen heel leuk! </p><p>Ik geef nu 3weken lang 2x per dag groente.  pompoen, wortel en nu bloemkool. Ze krijgt 2 ijsblokjes op een dag. </p><p>Volgende week wil ik starte met in de ochtend fruit en avond groente. Maar kun je banaan, aardbei etc ook in vriezen en ontdooien? Want zo'n hele banaan krijgt ze nooit op natuurlijk.</p><p>En wat s goed om mee te beginnen welk fruit? </p><p>En zou ik al combi kunnen maken met de groente? Heb nog wortel pompoen en bloemkool over wou deze eerst op maken in de vorm van evt. Combinaties.</p><p>Ojaa en hoe doen jullie doperwtjes klaar maken deze zijn niet verd verkrijgbaar alleen maar uit vriezer of potje/blikje. Uit de vriezer kun je niet nog eens in vriezen en uit potje/blikje ben ik niet zo fan ivm toevoegingen. </p><p>Dankuuu </p><p> </p>

Hoi Noorasiem,
Mijn jongste is net 5 maanden en wij zijn begonnen met appel/banaan..
Helaas reageerde hij hier vrij heftig op en had behoorlijk kramp.
Nu ook aan de groente en dat gaat goed.
Over het algemeen kan je alle fruit invriezen, de kleur word er niet mooier op. Banaan lijkt na het ingevroren te hebben een beetje op een bruin prakje.
Gewoon proberen en kijken of het bevalt. 
Groetjes Siska.

Fruit kun je ook gewoon invriezen. Banaan wordt na t ontdooien wel wat bruin maar maakt voor de smaak niet uit. Met aardbeien moet je wel ff kijken hoe ze erop reageerd zo ook met citrusvruchten ivm darmkrampen. 
Maakt niet heel veel uit waar je mee begint, ik begon met banaan. Ze hebben trouwens van servero appelmoes zonder toevoegingen. Kun je evt ook als blokjes invriezen. Scheelt weer appels schillen haha. 
De groente wat je nu nog hebt kun je gaan combineren. Ik heb wel doperwten uit de diepvries weer opnieuw ingevroren als puree. Nooit bij nagedacht dat dit niet zou kunnen. Als je uit blik of pot doet moet je het heel goed afspoelen in een vergiet. Dan gaan de meeste toevoegingen weg. 

Hier ook banaan in de vriezer, kan prima. Alleen de kleur ja. Ik ben begonnen met meloen, dat is vrij waterig en zo op te slurpen. Tweede keer was het peer, dat is favoriet hier! 
Diepvries doperwten kan je trouwens wel invriezen na het bereiden. Met het koken zijn de bacteriën gedood die door het ontdooien zouden zijn ontstaan. 

Wij zijn hier begonnen met peer. Mijn theorie was dat de smaak wat zachter is dan van appel en wat minder zwaar dan banaan. 
Mijn zoontje eet nu zo'n 2 maanden groente en fruit en vindt eigenlijk alles wel lekker. Ik ben nu gaan combineren met smaken. Dat leek me niet zo'n probleem, aangezien hij een hele makkelijker eter is wat betreft groente en fruit. Als ik iets nieuws probeer, probeer ik wel altijd eerst die smaak los. 

Thanks voor jullie berichten! Ik ga nog even wachten met aardbei inderdaad en ga beginnen met peer. 
Ook ga ik nog een week 1 smaak groente geven de doperwten. Die heb ik nog in de vriezer dus kan ik die mooi gaan bereiden

Ik heb altijd gewoon wat vers fruit goed geprakt of gepureerd. Bijv 1/2 peer, of 1/4 banaan + 1/4 perzik. De rest van het fruit at ik zelf wel op ;) 
Zeker met de zomer voor de deur heb je veel zacht zomerfruit. 
Ik gebruikte ook wel eens een pakje diepvriesfruit in de wintermaanden als er weinig variatie in vers fruit is.

Ik vind mango en perzik erg mooi pureren, je hebt een goede dikte dan. Aardbei meng ik met wat banaan. Soms vries ik het in, maar meestal maak ik het ter plekke. Ik gebruik ook regelmatig diepvriesfruit. 
Diepvriesdoperwten kun je gewoon opnieuw invriezen. Het zout jn de potjes trekt in de doperwt, dat spoel je er niet allemaal af. 

Terug
Bovenaan