Oefenhapjes

Goedemorgen!
Ons zoontje is nu bijna 5 maanden. Vanaf 4 maanden zijn we gestart met oefenhapjes. Dit gaat heel goed, vanaf dag 1 eet hij elke dag 1 ijsblokje aan groente op. Hij laat duidelijk merken dat hij daarna nog meer wil. Kan dit of is dat nog niet goed voor z’n maag?
Daarnaast krijgt hij ook elke dag wat fruit +/- 50gram. Hij drinkt al een hele poos slechter dus hoopte ik dat ik dat kan/mag rechttrekken met wat meer vast voedsel te geven. Ik hoor het graag van jullie ☺️

Ik heb, ook vanaf 4 maanden, de regel gehad dat als 1 ijsblokje op ging ik er 1 ijsblokje bij deed de volgende dag. Dat gaat nog steeds goed!

Als er wat meer eten in gaat dan zie je die eerst aan de ontlasting, dan zie je de groenten er onverteerd uitkomen. Na en dag of 2 trekt dit vanzelf bij.

Als je baby minder gaat drinken zou ik wel blijven aanbieden ivm hoeveelheid vocht. Ik bood dan the of water aan of gaat een keer extra melk maar dan een kleinere hoeveelheden. Dat deed ik ook.

Veel plezier met vast voedsel geven, ik vind het erg leuk om te doen. Succes!

Jahoor je mag best wat meer geven. Je bouwt het een beetje op. Ons mannetje is volgende week 6 maanden en wij geven nu 5 blokjes fruit en 5 blokjes groente. Zijn afgelopen week zelfs tussen de middag al begonnen met kleine stukjes brood. Ik wil er volgende week namelijk een fles afhalen dus wil.inderdaad ook genoeg vaste voeding aanbieden.

Aah kijk dat wist ik niet, dan ga ik hem meer geven! En over water/thee bijgeven.. ik lees overal dat dat pas vanaf 6 maanden mag. Hebben jullie dat wel eerder gedaan?

Dat las ik inderdaad ook, water vanaf 6 maanden. Maar in de folder die ik meekreeg van het CB staat weer vanaf 4 maanden.. dus ik lees even mee haha

Terug
Bovenaan