Oefenhapjes

<p>Hoi,</p><p>Binnenkort beginnen wij met oefenhapjes, de groenten om mee te beginnen. Nu heb ik van het CB begrepen dat je dezelfde smaak een aantal dagen achter elkaar ‘moet’ geven. Maar als ik bijvoorbeeld het stappenplan van nutrica bekijk doen ze 3 verschillende groenten, bijvoorbeeld maandag sperziebonen, dinsdag bloemkool en woensdag wortel en dan weer opnieuw beginnend met sperziebonen.</p><p>Wat zijn jullie ervaringen? Dezelfde smaak een aantal dagen achter elkaar geven of zoals het stappenplan van Nutricia, met verschillende groenten?</p>

Wij deden wel dezelfde groenten een aantal dagen achter elkaar geven. Onze zoon van 2 jaar lustte en lust alles. Onze dochter van 8 maanden vind een nieuwe smaak soms echt vies. Als je het meerdere dagen achter elkaar geeft, wennen ze aan de smaak en is het niet elke keer dat ze zo zitten te rillen met een nieuwe smaak.

In het begin gaat het nog niet om de vitaminen/voedingsstoffen, maar om het wennen aan de smaken. Na 10 a 15x proeven wordt de smaak opgeslagen in het brein en dan vinden ze het lekker.
Ik kocht rond die leeftijd bijvoorbeeld een kilo wortelen, die kookte ik en pureerde het en vroor het in kleine porties in (grote silicone ijsblokhouders waren ideaal!). Ons zoontje at dus in het begin gerust 2 weken lang wortels.

Hij is nu bijna 2,5 en lust echt alles en eet als een bootwerker

Ben gelijk begonnen met 4 smaakjes ( peer,mango,pompoen en doperwt) dus smorgens fruit en savonds groente. Dat 10 dagen gedaan en nu alweer 2 nieuwe smaakjes toegevoegd

Terug
Bovenaan