Oefenhapjes

Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een schema om te starten met oefenhapjes. Met welke groente zijn jullie begonnen? Deden jullie elke dag een andere groente of meerdere dagen dezelfde? Ik vind veel schema’s als het gaat om wanneer je het beste een oefenhapje geeft maar niet met welke groente en hoelang. En wanneer ga je dan groentes mengen of een fruithapje toevoegen? Ik ben erg zoekende en zou graag eens willen weten hoe jullie dit hebben aangepakt!

hey! ik heb geen schema voor je, want dit gaat bij elk kindje anders.. sommige kindjes vinden het heerlijk en snappen meteen goed hoe ze van een lepel moeten eten en slikken.. andere kindjes hebben wat meer moeite en is wat meer oefenen nodig. 
ik zou dus gewoon lekker beginnen en kijken hoe het bij jullie gaat en je gevoel volgen. het is wel slim om een met enkele groente te beginnen en dat een aantal dagen achter elkaar te geven, zodat je kindje kan wennen aan een nieuwe smaak. Begin met zachte smaken zoals wortel, pompoen, broccoli, pastinaak, bloemkool etc etc. 
ik heb een klein appgroepje over babyvoeding, als je het leuk vindt kun je deelnemen, we wisselen daar tips en trucs uit op het gebied van baby's en voeding: https://chat.whatsapp.com/HgwVCvYFFpkAO9kiFnA4z1

Hey!
Spannend en super leuk om te gaan beginnen.
Ik koos ervoor om zelf hapjes te maken en vroor porties in in ijsblokjes vorm. Maar mevrouw vond mijn koken niet goed genoeg en wilde niets eten. Toen een potje geprobeerd en dat ging erin als koek. Inmiddels zijn we vijf maanden verder en eet ze alles wat los en vast zit ?

Ik zou vooral doen wat goed voelt. Kijk naar je kleine.... En niet schrikken als het niet zo vloeiend verloopt als gehoopt ? dat had ik namelijk!

Ik koos voor 1 smaak en gaf die twee of vier keer. (Klein potje mag je 24 uur bewaren in de koelkast). Dus bij vier keer dezelfde smaak gebruikte ik twee potjes. Wat overbleef deed ik weg.
Ik gaf van alles wat en probeerde verschillende smaken zoveel mogelijk te wisselen.
Ik begon met wortel, zoete aardappel, doperwten (was geen succes!) Bloemkool en broccoli. Courgette vond ze erg lekker. Wanneer beide smaken goed gingen combineerde ik dat.

Wanneer ik begonnen ben met fruit weet ik eigenlijk niet meer... Ik denk met een maand of vijf.

Tijdstippen koos ik altijd zelf afhankelijk van fles en dutjes. Nu nog geef ik niet altijd iets op hetzelfde tijdstip.
Maar meestal geef ik smorgens fruit voor het eerste dutje. En rond 4/5 uur groente. Maar ik zou vooral kijken wat voor jullie in huis makkelijk en praktisch is ☺️

https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/vaste-voeding/warme-maaltijd

Vanonder op de pagina een heel handige poster welke groenten en fruit vanaf wanneer te geven ?

Ontzettend dankjulliewel! Ik ga er mee starten en ga ook de groente hapjes zelf maken. Ik ben benieuwd hoe het gaat gaan! De tips die jullie geven ga ik gebruiken!
En leuk die whatsapp groep!

Terug
Bovenaan