oefenweeen

Hallo,

ik heb even een vraagje. ik heb al een 3-4 dagen last van oefenweeen, echt pijnlijk die dan op een gegeven moment om de 7-8 minuten komen. dit houdt dan uren aan waarna het afzakt en dan na een paar uur (snel slapen) begint het weer over nieuw. ik wordt hier helemaal gek van. betekent dit nou echt helemaal niets want als dit nog een week (of zelfs langer) zo doorgaat, dat trek ik niet.....
groetjes, Aletta

Dat kan inderdaad nog heel lang doorgaan. Als je een bad hebt, kun je daarin gaan zitten. Als 't oefenweeën zijn zwakken ze af en gaat de bevalling beginnen, zetten ze juist door als je in bad gaat. Of ga anders lekker onder de douche.

ik heb al oefenweeen met 36 weken elke avond en worden zeer pijndelijk ik ben nu 39 weken maar nog steeds niet geboren dit is mijn 2e kindje
ben al bij de gyn geweest voor een ctg
kindje doet het goed en veel harde buiken dat begon toen ik 36 weken was en nu nog steeds ik hoop dat het bij jou door zet veel sterkte

mag ik vragen hoe die weeën aanvoelen?
ik heb vorige week een aantal dagen krampen in mijn buik gehad, dan vanuit de buik en dan vanuit de rug. er kwam na 2 dagen een regelmaat in. de vk zei blaasontsteking, dit bleek het niet te zijn. zij zei toen dat ik geen weeën heb zolang ik geen ontsluiting heb. het is nu weer rustig, gelukkig, maar ik had vreselijke harde buiken en die terugkerende krampen, zeg maar

groeten
Esther

Hoi Esther,

bij mij zijn het zijn golven waarbij mijn buik echt knoeihard wordt met een hele erge (menstruatie)pijn in mijn onderbuik. je voelt zeg maar de spanning echt opbouwen. dat houdt dan tussen een halve minuut en een minuut aan en ebt dan langzaam weg....tot de volgende weer begint.
ben nu de 6e dag ingegaan.... heel fijn dus. moet morgen weer naar de vlk. kan anders wel laten weten wat zij zei mocht je dat willen.

Groetjes, Aletta

hoi hoi,

Ik moet je helaas teleur stellen, ik heb ook al vanaf 35,5 week last van oefen weeen en ik ben nu 39 weken en 3 dagen en niets wijst erop dat t nu snel gebeurt en de vk doet ook helemaal niks!!! Ik ben wel 2 keer naar t ziekenhuis mogen gaan om een nachtje te slapen, kreeg dan een of ander slaapmiddel met een pijnstiller voor de weeen. Anders zou ik dat eens voorstellen aan de vk, want anders wordt je knetter en dan heb je ook geen energie meer als de bevalling dadelijk echt een keer doorzet!!!!
Succes en ik hoop dat die kleine van mij nu ook snel komt, maar ja moeder natuur!!!

groetjes Nadja(39/3)

met warm weer zien we altijd veel meer voorweeen. Zorg dat je voldoende drinkt!! En vraag inderdaad een slaapmiddeltje, dat werkt vaak prima en dan kun je er weer even tegen aan. Hier in de buurt wordt een combinatie van slaapmiddel/pijnstiller (normison/naprosyne) veel gebruikt in dit soort situaties.

Terug
Bovenaan