Oei ik groei app

Hallo mede mama’s,
Heeft er iemand ervaring met de oei ik groei app? Ik heb deze gekocht maar ik begrijp niet helemaal waarom je de uitgerekende datum moet invullen. Volgens de app is mijn zoontje 12,5 week en aan het einde van sprong 3. Hij is met 37 weken en 3 dagen al geboren dus eigenlijk morgen al 15 weekjes, klopt het “schema” van de sprongetjes dan toch gewoon? Sorry maar ik begrijp het niet helemaal. Misschien stom van me maar komt er niet helemaal uit!

Oei ik groei gaat uit van de uitgerekende datum. Je kindje zit dan ook later in sprongetjes dan een kindje die op de uitgerekende datum is geboren. Bij ons klopte dit, later trekt dat wel recht.

Dat is omdat de bevalling minder zegt over de ontwikkelingsfase, dan de uitgerekende datum. Bij veel te vroeg geboren kinderen is het fysiek zichtbaar dat ze nog niet " af" zijn. De geestelijke ontwikkeling is van buitenaf veel minder goed te zien, maar begint al voor de bevalling, en gaat daarna verder. De uitgerekende datum, geeft een veel vaster punt van hoe lang de baby al aan het ontwikkelen is.

Terug
Bovenaan