Oei, ik groei...dan loopt Joey wel erg achter

Had al niet veel vertrouwen in het boek, maar nu ik de sprong van 26 weken heb gelezen trekt het me helemaal niet meer zo, want volgens het boek zou Joey nu hij een half jaar is al moeten kunnen kruipen, staan, in de kinderstoel kunnen zitten, etc...allemaal dingen die hij dus nog niet kan. Beetje vreemd, want tot nog toe klopte het wel aardig wat hij volgens het boek moest kunnen. Is Joey nu een uitzondering op de regel of vinden jullie deze dingen ook nog een beetje erg vroeg??

Volgens mij moet je die dingen niet zo serieus nemen. Het is een richtlijn en vogens mij wel een heel positieve. Loek doet veel van wat hij zou moeten ook nog niet. Onzekere moeders zou ik niet aanraden om het boek te kopen... Wordt je alleen meer onzeker van. Naarmate Loek ouder wordt, herken is er steeds minder in

Dat dacht ik al: een heel positieve, hihi. Grappig: ik herken er juist steeds minder in, hihi. Nee, idd. voor onzekere mams is het boek misschien niets; gelukkig ben ik al lang zo onzeker niet meer als in het begin.

voorin het boek staat ergens dat de vaardigheden genoemd worden vanaf de leeftijd dat ze het KUNNEN GAAN doen.als je zonder dat in je achterhoofd doorleest denk je inderdaad:zozo!!
ik heb er eerlijk gezegd al weken niet meer in gelezen.misschien een goed teken dat ik geen boek nodig heb??

idd kunnen gaan doen, en dan echt niet allemaal tegelijk hoor!!!! een of twee dingetjes en daarna nog weer eens wat....anders zouden ze al volwassen zijn met eenj aar of 4 als het zo snel ging denk je niet????

Groetjes Yvonne

trek je niets aan van het boek. Ik lees er nu ook stukken minder in dan bij de eerste. Je zou inderdaad kunenn denken dat je kind enorm achterloopt als hij al die dingen nog niet kan. Maar het is inderdaad een richtlijn . Ik heb trouwens ook weer gelezen dat de hele theorie van oei ik groei nergens op slaat, maar goed er zal vast wel iets van waarheid in zitten aangezien ik wel geloof dat ieder kindje groeisprongetjes heeft

De ontwikkeling van kinderen gaat sprongsgewijs. Daarom kun je bijv. kleuters ook heel moeilijk toetsen afnemen. Het zegt zo weinig, omdat ze een week later ineens wel een vaardigheid onder de knie hebben. Marielle (net 4) kan ineens hinkelen en de koprol. Een paar weken geleden kon ze dat echt nog niet.
Maar verder zit er een wereld van verschil tussen het ene kind en het andere. Marielle rolde met 5 maand + 1 week de hele kamer door en Vera (5 1/2 maand) ligt nog rustig op haar rug te dreutelen. Ze lacht me liefjes toe als ik haar voordoe hoe je moet omrollen, maar verder interesseert het haar niks hihihi.

Terug
Bovenaan