oei ik groei

hallo

ik zie heel vaak het boek oei ik groei in de boekhandel, prenatal enzo liggen. wie heeft dit boek? is het een beetje bruikbaar? of hebben jullie andere tips.

groetjes
annemarie

Hoi Annemarie,

Toevallig heb ik vorige week het boek gekocht. Ik vind het een leuk boek. Ik had voorheen nog nooit gehoord van een sprongetje. In het boek staat hoe beleeft je baby zijn wereld, tips hoe om te gaan met een sprongetje, verhalen van moeders, wanneer kun je een sprongetje verwachten en wat voor ontwikkelingen maakt je kindje door.
Het boek kost 30 euro, maar ik vind het dat wel waard.
Evi is ons eerste kindje, maar zo weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Het is natuurlijk wel een beetje een richtlijn, want niet elk kindje is hetzelfde.

groetjes Sonja

Hoi Cami,

Ik heb het boek en ik heb er veel aan gehad. Er staan ontwikkelingssprongetjes in beschreven en wanneer die plaats vinden en wat het bij je kindje te weeg brengt. Je hebt van die periodes dan lijkt het wel of je je eigen kindje niet meer herkent omdat hij veel huilt of slaapt of juist moeilijker slaapt en dit soort dingen kunnen te maken hebben met een sprongetje. Als je dit weet zie je ook dat je kindje er in die periode iets bij leert. Je kan dan ook makkelijker begrijpen wat er gebeurt.
Verder vind ik wel dat als je eenmaal weet waar het vandaan komt dat de hoofdstukken erg op elkaar lijken maar dat is ergens wel logisch want sommige kenmerken komen bij elk sprongetje weer terug.
Er staan ook richtlijnen in over wat je kindje 'moet' kunnen met een bepaalde leeftijd maar dat hebben ze heel breed genomen dus daarom moet je het boek niet kopen.

Ik pakte het boek er telkens weer bij als mijn dochter onverklaarbare buien had of ineens een heel ander ritme e.d.

Groetjes Linda

Fijn boek. Alhoewel ik wel moet zoeken naar de tijd om het uberhaupt te kunnen lezen. Maar dat staat los van de inhoud. Je kunt je op www.oeiikgroei.nl aanmelden voor de sprongenwekker. Dan krijg je een week van te voren een mail met info over de komende sprong.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan