• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

' oei, ik groei!'

aaltje2

New member
Ik ben benieuwd wie dit boek heeft en wat je er van vind?!
Ben op zoek naar een leuk boek en heb deze titel vaker voorbij zien komen :)

Misschien andere tips?
Ik heb zelf heel veel gehad aan Ria Blom: regelmaat en inbakeren
 
Oei ik groei heb ik aan de kant geschoven. De dingen die je kindje zogenaamd zou moeten kunnen kloppen vaak niet. Ik heb veel aan Baby's eerste jaar van Arlene Eisenberg. Echt een goed, no nonsense naslagwerk. De babycare bijbel is ook goed.
 
Ik heb wel positieve ervaring met het boek "oei ik groei!"
Vind het prettig om te lezen in welke fase je baby zit en wat je kunt verwachten.. Welke spelletjes je met hem/haar kunt doen om hem beter te ontwikkelen..

Maar goed, je moet natuurlijk ook niet alles letterlijk volgen wat er geschreven wordt.. Dat word ook sterk benadrukt: wat je wel aanspreekt volg je en waar je niets in ziet vergeet je!
 
Ik heb 'Oei ik groei' gekregen en moet er eigenlijk niet zoveel van hebben. Maar af en toe denk ik, hm...zou ie dan nu toch een sprongetje maken... (de term alleen al...) Maar t klopt dan wel! Jaimy is nu 19 weken oud en gedraagt zich heel anders dan vorige week. Staat er in dat boek dat ie midden in een sprong zit haha. Alle symptomen kloppen. Ik kijk er verder niet echt naar wat hij hierna zou moeten kunnen. Dat zien we vanzelf wel! Maar nu weet ik wel even waarom hij zijn flessen niet leeg drinkt, niet in de box wil spelen en continue bij me wil zijn. Heeft ie mazzel dat ik nu net vakantie heb ;) maar goed...hij ligt nu dus constant naast me op de bank te spelen, want in de box wil ie niet...
 
De sprongen kloppen wel, maar ik vind het ook wel een beetje een amerikaans boek. Beetje over de top zeg maar. Alsof je een superbaby na een een sprong hebt, hier hebben we een gevoelige baby die veel dreint en onrustig is. Na een sprong kan ie echt niet alles wat er in dat boek staat... misschien dat het in aanleg dan al wel aanwezig moet zijn, maar uitvoeren??? Dat komt allemaal pas later.
 
Ik vind het een heel prettig boek. Ze zeggen in het boek ook wel dat je baby niet alles kan na 'de sprong' maar dat hij of zij zelf kiest wat hij gaat ontwikkelen.... vooral de periodes van de sprongen kloppen wel en dat geeft zje wel wat houvast als je kind weer eens dreinerig is....
Heb er positieve ervaringen mee, heb hem 2e hands gekocht via bol.com..... kostte me de helft en ziet er nog super uit!
 
Terug
Bovenaan