oei ik spring???

Hoi allemaal,

Guusje is as. maandag 6 weken oud en als ik de literatuur mag geloven is ze toe aan een oei ik groei  sprongetje... Nu is ze de afgelopen dagen wel wat anders, ze slaapt door (hiiiieeeehaaaaa), maar na de voeding is ze verre van tevreden terwijl ze anders altijd lekker in slaap sukkelde, ze slaapt overdag veel minder  en  ze huilt 's avonds van 19.00 tot 22.00 dat deed ze anders ook nooit (ik heb een redelijke modelbaby...). Zoals je leest, positieve én negatieve veranderingen. Hoe hebben jullie deze periode ervaren en komt alles weer goed? (doorslapen mag ze blijven doen uiteraard, maar die huil-3-uurtjes mogen van mij wel snel afgelopen zijn...)

groetjes! Letty

Hoi Letty,

Ook hier is het eerste sprongetje gemaakt, wij gaan al naar de tweede. Ik dacht eerst dat die sprongetjes wel mee vielen. Totat onze zoon iets ouder dan 5 weken was. Er was een dag dat ik helemaal gek van hem werd. Niet slapen, alleen bij mij willen zijn en dan wel slapen. Veel meer vragen om voeding. ik weer onzeker erover, of ik wel genoeg had. toch maar oei ik groei gelezen en alles wat er in staat kon in herleiden. Een dag was dus een drama. Alles bij elkaar heeft het een week geduurd, maar minder heftig. Onze zoon wilde altijd al minder slapen overdag, en na deze sprong doet hij het beter overdag. Ook zit er nu een ritme in qua voedingen en slapen. En meneer slaapt inmiddels ook al door! Verder komt hij nu 5 keer op een dag, en zijn laatste voeding om 22.30 maak ik hem wakker. De meeste vooruitgang heeft hij geboekt dat hij nu in de vooravond wil slapen, dat deed hij namelijk niet.
Deze week is hij ook iets meer wakker en er was een dag dat hij om meer eten vroeg, dus ook maar gegeven. Verder is het mooi te zien dat hij aan het lachen is en zijn knuistjes gevonden heeft. In zijn gehele bewegen ook rustiger.
Ik ook een stuk rustiger, als hij zo'n hangdagje heeft dan leg ik me er nu maar bij neer. Neem hem lekker bij me of ga wandelen.
Het gaat dus vanzelf weer over, en erna zijn ze weer een stuk leuker geworden.

Succes. Goed om te lezen dat de andere baby's ook deze "problemen" hebben.
Groet Froukje
Cas as dinsdag 8 weken.

Terug
Bovenaan