oei wat moet ik doen?

hallo allemaal ben ik weer,
ehm, we hadden vandaag logés en hun hadden hun hond meegenomen! dani is er helemaal weg van en de hond ook van dani dus het leek ons wel leuk.
Maar nu komt het
de hond is dus helemaal weg van oorlellen:S:S:S ja kvind het ook raar maargoed
maar ik ging vanmorgen Dani in bad doen en trok zn kleertjes uit en hij huilde kdacht he wat is hier aan de han dus ik zette hem in bad en me ogen gingen naar zn oortjes en was helemaal rood!(aan de achterkant)
dus ik beter kijken is zn oorlelletje beetje in gescheurt?aand e achterkant en helemaal rood
dus nu vraag ik me af? is tie gebeten? normaal gesproken heeft hij 37graden als tempratuur, en nu 38,3 ........ ik heb toch de heletijd op gelet maar heb niks gezien!!! ze waren zo lief bezig.. ook dani heft echt niet gehuilt *me ogen waren heletijd op hem gericht)

wat moet k doen? dokter bellen? want die hond deed nar de hand wel heletijd bij zn oorlikken wat ik natuurlijk niet toestemde maar af en toe was ik net te laat om hem weg te trekken en dan zat er weer een lurk aan die oor..?

Hoi,

Je kan altijd een dokter bellen en het verhaal vertellen zoals je het hier hebt verteld. Misschien had hij er al een schraal plekje dat de hond heeft open gelikt of hij heeft het open gekrabbeld. Zijn tetanus prikken heeft hij als het goed is gehad en een honden tong schijnt heel erg schoon te zijn.
Ik zou alleen voor je eigen rust even de dokter bellen ook met het verhaal dat hij verhoging heeft. Misschien wel gewoon een griepje maar beter een keer teveel bellen dan later zeggen had ik maar.

Succes

Ik denk ook niet dat de hond gebeten heeft maar een bestaand plekje gelikt. Honden ruiken heel sterk bloed. Je zou voor de zekerheid de HA kunnen bellen, maar ik denk zelf dat er niets aan de hand is; honden zijn inderdaad erg schoon en de tetanus-prik heeft Dani gehad.

Succes,

Ida

hoi,

Als ik het zo lees denk ik ook dat het een bestaand plekje was, of misschien toch een tandje langs geschampt per ongeluk, maar ik wil even reageren op de woordkeuze ''schone'' hond.
Honden en kattenbeten infecteren altijd heel snel vanwege de bacteriën die standaard in de bek voorkomen, ook bij de ''schone'' hond.
De kans op tetanus overdracht is erg klein, maar de kans op ''gewone'' infecties des te groter.
Met name bij diepe wondjes (ook al zijn ze heel klein).
Al met al zal het wel mee vallen, maar koorts icm roodheid kan duiden op infectie en dat kan ook komen door het likken van een wondje, bij twijfel zou ik even bellen naar de huisarts.

groetjes Elke (vandaag even als dierenarts ipv mama ook al is het zondag)

ik moest wel lachen toen ik zag dat die hond van oorbellen hield
ik heb een poedel en die haalt mijn oorbellen er altijd uit
die is er echt gek op en als ik niet uit kijk en hij een uur met me oorbel bezich is dan is mijn oor ook altijd rood de volgende dag je moet ze er gewoon ff uit halen en der oren
schoon maken met alcohol ofzo en misschien die oorbellen uitkoken
sterkte er mee in iedergeval

gr stephanie

Terug
Bovenaan