oeps 2 x de pil vergeten :s

A

Anoniem

Guest
de titel zegt het al.
in de eerste week van de pil heb ik een pil vergeten. daar kwam ik 's ochtends of 's middags achter dus heb ik hem toen genomen.
nu kwam ik er gisteravond achter dat ik de maandag pil ook was vergeten dus gisteren 2 tegelijk ingenomen. zit  inmiddels in week 2.
nu mijn vraag....hoe groot is de kans dat ik deze maand zwanger word??? ik zou het niet erg vinden maar ben een beetje benieuwd of ik er rekening mee moet houden. nu stop ik ook een week eerder met de pil. kan dit ook invloed hebben??? dit kwam beter uit met de vakantie. ik kan namelijk niet doorslikken met de pil want dan krijgt ik last van mijn gewrichten. misschien dat iemand van jullie het weet

groetjes sibje

Hoi Sibje,

Ik weet wel dat je niet meer goed beschermd bent op het moment, een pil inhalen een paar dagen later kan namelijk niet. Wel binnen 12 uur, maar dus niet zoveel later. Het is dus al niet meer veilig. Een week eerder stoppen kan denk ik geen kwaad maar dat weet ik niet zeker. Misschien weet iemand anders dit? Maar je bent dus niet meer beschermd maar ik begrijp van je dat je dit ook niet zo erg vindt.

groeten Linda

tanx voor je berichtje zo snel. ik weet niet of ik de eerste keer binnen 12 uur was maar de pil van maandag was wel na 12 uur misschien wel rond de 24 uur. mmm zal mn man waarschuwen...ik zal het wel zien hoe het gaat lopen... en nee ik vind het niet erg.. we wilden na de strip van volgende maand stoppen. dus mocht het nu raak zijn is het iets eerder dan gepland (in hoeverre je het kunt plannen).
weet iemand nog of   een week eerder stoppen ook uitmaakt???

liefs sibje

Hoi Sibje,

Ik weet het alweer. Een week eerder stoppen  of langer doorgaan is helemaal niet erg. Het belangrijkste is dat je wel de stopweek van 7 dagen precies aanhoudt. Dus als je eenmaal stopt moet je wel na een week weer beginnen, dan is de pil gewoon veilig. Ik hoop dat ik het duidelijk heb omschreven anders moet je het maar zeggen.

groeten Linda

Terug
Bovenaan