Oeps realiseer me nu net

......dat Ruben gisteren maar 4 flessen heeft gedronken. Hij heeft vannacht gewoon geslapen en lijkt geen hinder te hebben van een gemiste fles. Tsjonge wat ben ik bezig geweest zeg.
Hij heeft gisterenmorgen begonnen om  6 uur  met een fles die hij er grotendeels heeft uitgekotst.
6.00u fles (veel gespuugd, zeg maar alles)
7.30u tot 10.30u geslapen
11.00u de fles
11.45 tot 12.45u gelapen
13.00u fruit en 90 cc dixap
14.00u tot 17.00u geslapen
17.00u flesje
19.00u slapen totdat ik heb hem gewekt voor de fles.
Slapen tot vanmorgen 7.00u

De laatste fles was een fles van 160 cc water + voeding en is schoonleeg gegaan en de overdagflessen waren 120cc.
Nu vanmorgen om 7.00u heeft hij zijn ochtendfles leeggedronken en niet gespuugd....zou hij over willen op 4 flessen, maar dan zal ie toch wel 160 cc water + 5 schepjes moeten gaan drinken????
Ik weet het effe niet, maar ik kijk wel naar Ruben want die geeft het zelf wel aan.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hey!

Anne wil ook soms maar 4 flessen. Andere dagen wil ze er wel 5. Ze krijgt nu 3 of 4x 165 en 1x 200. Ze is (denk ik) bijna 6 kilo, dus ik denk dat ze meer mag/moet, maar als ik dat geef spuugt ze meestal zo'n 30 cc weer uit (een hele golf). Ik weet dus ook niet waar ik goed aan doe. Anne krijgt wel een fruithapje tussendoor.

Hoe was het bij jouw andere kindjes? Wilden die met ongeveer 4 maanden over op 4 flessen of was dat later? En hoe doe je dat met je schema? Krijgen ze dan nog wel op de late avond een fles? Ik had ergens gelezen dat die er af moet op den duur, maar dat kan met zo'n kleintje toch nog niet?
Beetje veel vragen hè.

Groetjes,
Natasja

Hoi hoi,

Nee het is inderdaad nog te vroeg om de avondfles eraf te halen.
Jozua zat met 5 maanden op 4 flessen en fruit en groente en Lotte zat met 4 maanden op 4 flessen en groente en fruit.
Het is dus wel heel herkenbaar hoor, maar ik vind hem nog zo klein.
Ik wil vandaag effe proberen of hij 160 cc wil drinken en dan 5 uur tussen de voedingen wil laten zitten. Dan zit hij wel op de hoeveel die hij normaal zou drinken met 5 x 130 cc (ong. dan). Dus dat is de vraag of het lukt
Hij krijgt al wel dixap tussendoor en drinkt ong. 2 x 60 cc dus vocht krijgt hij genoeg.
Fruit gaat ook prima en daar lust hij wel meer van dan dat ik hem geef (vers overigens).
Heb gisteren groente geprobeerd maar dat is absoluut niet lekker hihihih.
Nee hoor het zijn geen vele vragen, daarvoor zijn we er toch als "ervaren moeders" .......nou ja ben misschien wel ervaren maar Ruben bedenkt wel steeds iets anders dan dat de anderen deden. Maar ach het houd je bezig hé.

Hey,

Bedankt voor het antwoord!
Nog even een vraagje: wat is dixap of diksap precies? Gewoon sap? Ik heb er al een aantal keer over gelezen op dit forum, maar begrijp niet helemaal waar het precies over gaat, hihi.
En goed dat jou kindje water drinkt! Dat krijgen we bij Anne echt niet naar binnen! Net haar moeder! Ik vind het ook onwijs smerig... maar vond wel even dat ik het moest proberen en dat heb ik al een paar keer gedaan, maar mevrouw wil het gewoon niet. Ik doe wel eens wat meer water in het flesje, zodat de voeding iets meer verdunt is. Dus ze krijgt wel voldoende vocht binnen.

Groetjes,
Natasja

Hoi Natasja,

Dat is een soort roosvicee maar diksap mogen kleintjes ook hebben. Je moet het ook verdunnen met water en het smaakt naar appelsap.
Ruben drinkt het lekker op, moet zeggen dat ik gewoon water niet heb geprobeert maar gelijk diksap, want ik lust ook geen water.....smaakloze troep hihihihihihi!!!!!!
Ik ben nu bezig met toch 4 flessen en dan meer in de fles.
Normaal kreeg hij 5 x 130 cc en nu dus 4 x 160 cc en het flesje van 11.30u ging schoon op en er zat dus 5 uur tussen de ochtendvoeding en deze.
Nu mag hij zo nog wat fruit en nog wat diksap en dan om half 5 weer een fles en dan rond half 10 á half 11 nog eentje en dan kijken hoe het verders gaat.

Hey!

Ok, dus roosvisee kan ik ook gaan proberen.
Wat fijn dat het goed gaat met de iets vollere flessen. Ik heb het zelf nog niet zo gedurft, maar Anne spuugt ook regelmatig erg veel. Vooral nu ze zich lekker gaat bewegen en alles reuze interessant is. Ook zit ze met 5 flessen meteen op haar max, en dat wil ik liever niet. Ik kijk het nog even aan. Dinsdag moet ik toch weer naar het CB, dus dan hoor ik wel hoeveel voeding ze moet en ga ik me daar weer aan aanpassen. Al gooi ik geen voeding weg, want dat vind ik ook weer zonde en het is al zo verschrikkelijk duur allemaal.
Ik hoop dat ze nog op het gemiddelde zit, want haar broeken zakken allemaal van haar kont af. Erg vervelend, want ik kan er steeds nieuw elastiek in zetten. Misschien heeft ze dus wel wat meer nodig of gewoon wat meer fruit of beginnen met groente of een sapje.

Groetjes,
Natasja

Euhmmm, misschien vroeger te veel water gekregen om te drinken? Ik weet het ook niet. Mijn vader kreeg altijd veel witlof te eten thuis en moet er nu ook niks meer van hebben. Misschien dat als je  bepaalde voedingsmiddelen te veel geeft er ook een afkeer tegen ontstaat? Ik weet het niet hoor. Heb er eigenlijk geen verklaring voor, maar water, nee gatsiedarrie. Thee lust ik  wel en koffie  of limonade, maar daar in dat laatste zit weer suiker in....

Terug
Bovenaan