Oeps, wordt het weer een mollige baby?!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ben vandaag op controle geweest bij de gyn en iedere keer krijg ik hier standaard een echo. Nu nam hij vandaag de omtrek op van het hoofdje, buikje en meette hij het bot van het bovenbeen op en volgens hem gaat dit weer een mollig kindje worden.

Mijn zoontje van nu 3 jaar was bij de geboorte 54 cm en 4855 gram ( na een zwangerschap van 42 weken en 2 dagen ). Flinke jongen dus. Is nu trouwens niets meer van terug te zien, hoor.

Deze uk wordt met 40 weken op 8 pond geschat en als zij besluit ook met 42 weken geboren te worden, zal ze ook richting de 10 pond zijn, volgens de gyn.

Nu moet ik elke week terug komen op controle en houdt hij het gewicht en vruchtwater + placenta goed in de gaten. Mocht het dezelfde kant op gaan dan kan ik ervoor kiezen om ingeleid te worden. Bij mijn zoontje heb ik nl. een hele heftige bevalling gehad en zover wil de gyn. het deze keer niet laten komen.

Wat zouden jullie doen?

Liefs mamabinck.

Wauw heb jij dat mannetje van je er gewoon vaginaal uitgekregen dan heb jij vast een aangeboren talent tot bevallen. maar aangezien je de hele ervaring als niet zo positief hebt beleefd( kan ik me trouwens goed voorstellen) zou ik zeker gaan voor wat extra hulp rond de 40 weken. Ik ben zelf ook zwanger van een mollige baby, gaat zeker boven de 8 pond uitkomen en hoop ook dat de baby eerder komt want krijg eerlijk gezegd wel een beetje de schrik in de benen als ik denk aan een bevalling van een baby boven de 8 pond.

Groetjes Sandra

hoi hoi,

ik zou me inleiden is beter voor je en je baby, mijn 1ste woog 3770 gr en 51cm  en was te dik voor me bekken waardoor het met knip en vaccum eruit gezochen moest worden en was best een heftige bevalling die in het ziekenhuis eindigde wat niet de bedoeling was en daarom moet ik in het ziekenhuis bevallen nu de 2e omdat ik te smalle bekken heb, het liefst heb ik zelf lekker thuis en snel  bevallen.

Succes met je beslissing

Manal 34wk en 4dg

Terug
Bovenaan