oepss

Nou na dat eva van8 om half 4 nog niet sliep ,omdat ze dat wel is heeft :-( heb ik er maar na weer een voeding later en weer niet slapen ff bij me gelegt en zijn we in slaap gevallen tot half 9 ! Pff heel fijn hoor me meisje zo dicht bij maar ook eng durf dit helemaal niet maar ze wil gewoon bij me zijn ,hebben jullie kindjes hier geen last van ,?

Hier slaapt de kleine ook het liefst bij ons. We hebben een co-sleeper, daar ligt hij ook vaak in, maar meestal eindigt hij op mijn buik, of die van ml. Onze dochter heeft tot 9 mnd bij ons geslapen. Het is omstreden, maar wij laten het gebeuren omdat we dan zelf ook slapen.;-)

Op borstvoeding.com staat een stuk over samen slapen, lees dit eens, geeft een hoop verheldering en er staan houdingen op waarbij je kleine veilig bij je in bed kan slapen, plus nog een aantal andere tips.

Wij hebben onze oudste ook wel eens op een aankleedkussen tussen ons in gelegd. We maakten dat dan op met een dekentje, en zo had ie zijn eigen plekje en konden wij niet per ongeluk op hem rollen.
Het is logisch dat die hele kleintjes nog graag dicht bij mama of papa zijn, ze hebben gewoon veel lichamelijk contact nodig. Zo'n co-sleeper zoals Clasce heeft lijkt me ook wel wat. Femke ligt nu in de wieg naast ons bed en dat gaat goed, ze valt na de voeding meteen weer in slaap. Nu moet ik toegeven dat Femke ook wel een erg zoete baby is, en ik qua nachtrust helemaal niets te klagen heb.
Lekker je eigen gevoel volgen met een beetje gezond verstand, en vooral genieten van je kindje.

Onze kleine boef slaapt ook bij ons in bed. Hij slaapt dan vaak op mijn borst en heb aan de ene kant mijn voedingskussen liggen en aan de andere kant wat opgerolde handdoeken zodat ik niet kan omdraaien.

Op deze manier slapen papa en mama 7 uurtjes anders zijn we om het half uur wakker. De kleine wil echt niet in zijn wiegje slapen ( wat bij ons in de slaapkamer staat ) en moet zeggen dat hij het nu soms 2 uurtjes volhoudt maar dat is helaas niet elke nacht.

Verder slaapt hij overdag weer wel erg goed in zijn eigen ledikantje ( op z'n kamertje ) maar s'nachts vindt hij het fijner om bij ons te slapen.

Zou idd zeggen..volg je eigen gevoel en geniet er lekker van!!!

Kom eventjes inbreken. ben een oktobermama.
Onze dochters heb er 1 van bijna 4 en van bijna 4 maanden, sliepen allebei graag bij mij op mijn buik. Het waren ook heel erge buikslapers van zichzelf. Misschien een oplossing voor jullie. En het bedje voorverwarmen wil ook wel eens helpen.
Ik weet dat je van het buro je kind niet op de buik te slapen mag leggen, maar als dat de enige manier is dat ie wel langer slaapt, zou ik het gewoon maar proberen.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Terug
Bovenaan