Oestradiol zeer hoog!

Beste allemaal,

ik heb vandaag wat bloedwaardes gekregen. Ik schrok van de oestradiol,
deze is namelijk 1329 geprikt cd 2.

FSH is 3.3, amh volgt nog maar die zal ook heel laag zijn (2 follikels gezien inwendige echo).

Iemand die verstand heeft van de oestradiol waarde? Dit kan niet normaal zijn toch?

Angela.
 
In welke eenheden is die waarde van oestradiol? Of heeft jouw behandelaar normaalwaardes aangegeven voor die waarde? (En zijn die dan ook specifiek voor de cyclusfase waarin jij zat op het moment van prikken?)
Online vind ik dat het in ng/l of in pmol/l wordt gemeten, en dat maakt een behoorlijk verschil in wat de waarde zou moeten zijn. In beide gevallen is 1329 aan de hoge kant voor cd2, het zou wel kunnen passen bij de fase rond of na de eisprong of bij het eerste trimester van een zwangerschap. Overigens betekent het niet per se iets als je net een eindje buiten de 'normaalwaardes' valt, al weet ik niet wat de invloed hiervan specifiek is. Ik neem aan dat je behalve de waardes binnenkort ook een gelegenheid krijgt om de resultaten te bespreken met je arts en ik zou dat gewoon even afwachten. Je arts kan daar vast veel meer over zeggen dan wij, zeker als we niet eens weten over welke eenheden je eht hebt. ;)

Heel veel succes met het afwachten! Hopelijk heb je binnenkort meer duidelijkheid.
 
Hi ElsieJoy,
 
bedankt voor je reactie. De eenheden zijn
pmol/l.  Ik schrok omdat mijm arts 2 jaar geleden deze waarde ook hoog vond (630) en nu is hii 2 x hoger. 
het is niet zozeer dat ik ben bang voor omvruchtbaar heid maar om mijn algemene gezondheid.
daar naast gaf de arts aan dat oestradiol
mijn FSH verdrukt waardoor lijkt alsof deze laag is. 


hormonen blijven lastig om
te begrijpen..
 
Angela
 
Terug
Bovenaan