OFO Scratch

A

Anoniem

Guest
<p>Zijn er meiden die mee doen aan de OFO Scratch studie? Mijn fertiliteitsarts legde dit aan mij voor of ik mee wil doen. Het is bedoeld voor vrouwen die om onbekende reden na 12 maanden nog niet zwanger zijn en het nog 6 maanden zelf moeten proberen.</p><p>Bij dit onderzoeken maken ze een krasje (scratch) in het baarmoederslijmvlies. Omdat de baarmoeder dan bezig is met herstellen van dit krasje zal er een betere doorbloeding zijn en gunstigere onstandigheden voor een succesvolle innesteling.</p><p>Ik zit te twijfelen of ik hier aan mee wil doen, je mag dan namelijk in de maand van de ingreep niet zwanger worden dus je moet die maand dus overslaan. Dat vind ik vrij moeilijk.</p><p>Ik hoor graag of iemand van jullie ervaring heeft met dit onderzoek en of het positief heeft uitgepakt.</p>

Ik heb niet helemaal op dezelfde manier gehad maar in 2017 heb ik ook meegedaan met een Scratch onderzoek van de VU terwijl we in een IVF traject zaten. Ik heb toen de scratch gehad, volgens mij, een week a 10 dagen voor de terugplaatsing en of het aan de scratch lag of niet ik was daarna wel zwanger terwijl de 4 terugplaatsingen daarvoor allemaal op een miskraam zijn uitgelopen.

Terug
Bovenaan